آب بندی نمای کامپوزیت چیست و با چه موادی باید انجام می شود؟

آب بندی نمای کامپوزیت برای مستحکم کردن نمای ساختمان ها مدنظر قرار می گیرد. نمای کامپوزیت باید از پوشش مناسب و قدرتمند برخوردار باشد. در این صورت از ورود و…

آب بندی نمای کامپوزیت برای مستحکم کردن نمای ساختمان ها مدنظر قرار می گیرد. نمای کامپوزیت باید از پوشش مناسب و قدرتمند برخوردار باشد. در این صورت از ورود و نفوذ رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری به عمل می آورد. اگر نفوذ آب به داخل ساختمان انجام شود، سبب از بین رفتن دیوار داخلی ساختمان می شود. در نتیجه شما مستلزم پرداخت هزینه های سنگین تری خواهید شد.

ضرورت آب بندی نمای کامپوزیت

ورود رطوبت به داخل نما موجب نم زدگی یا شوره زدگی دیوارهای داخلی و بیرونی ساختمان شده و رنگ آمیزی داخلی ساختمان را از بین می برد. در چنین شرایطی صاحبان ملک نیاز به پرداخت هزینه بیشتری برای ترمیم و بازسازی نما دارند. آب بندی  کامپوزیت برای پیشگیری از آسیب ها و خسارات نما انجام می گیرد.

عایق بندی نمای کامپوزیت از اهمیت بالایی برخوردار است. تمامی نماها با هر متریال و سطحی باید تحت عایق بندی قرار بگیرند. در غیر این صورت نمی توانند شرایط ایمنی و محافظتی را برای ساختمان ها فراهم نمایند. از طرفی شهرهای آلوده همچون تهران با مواد آلاینده زیادی همراه هستند. ضمن اینکه هر چند وقت یک بار باران های اسیدی را تجربه می کنند. چنین باران هایی بر روی سایر نماهای سنگی، فلزی، چوبی، کامپوزیت، فلزی، گچی، سیمانی و … تاثیر می گذارند. بنابراین عایق بندی نمای ساختمان برای هر سطحی ضروری می باشد.

با آب بندی نمای کامپوزیت از باقی ماندن آب در منافذ و روزنه های نما جلوگیری می شود. در نتیجه آب باران فرصت لازم برای نفوذ به درون نما را پیدا نمی کند و از بروز خسارات و آسیب به ساختمان جلوگیری می شود. در واقع با عایق بندی نمای کامپوزیت شرایط لازم برای آب گریزی نمای ساختمان فراهم می گردد.

تعدیل دما با عایق نمای کامپوزیت

با آب بندی نمای کامپوزیت می توان شرایط مطلوبی برای تعدیل دمای ساختمان را به وجود آورد. ساختمان ها نیاز به عایق بندی اصولی دارند. در واقع این عایق بندی از هدر رفت گرمای ساختمان یا ورود هوای سرد به داخل ساختمان جلوگیری به عمل می آورد. در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد و ایستایی دمای داخل ساختمان به شکل مطلوب حفظ می گردد.

برای آب بندی نماهای کامپوزیت از طناب راپل استفاده می شود. طناب های راپل کشش خوبی دارند و می توانند در هر ارتفاعی کارایی داشته باشند. عایق کاران شرکت ما برای پر کردن درزهای بین ورق های کامپوزیت از مواد نانو بهره مند می شوند. مواد عایق بندی شرکت با ضمانت نامه کتبی 15 ساله برای مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند. موادی که برای عایق بندی نمای کامپوزیت استفاده می شوند، مواد دست ساز شرکت هستند. این مواد نانو با کیفیت بالایی تولید می گردند و دوام و استحکام قابل توجهی را برای نما ایجاد می کنند.

ورق های کامپوزیت به کمک لاستیک در کنار هم قرار می گیرند. این لاستیک ها نیاز به پر شدن با مواد نانو دارند. مواد نانو بر روی نماهای مختلف همچون نمای سنگی، چوبی، فلزی، کامپوزیت، فایبرگلاس، پی وی سی، آجری، سیمانی، گچی و … کاربرد دارند. برای عایق نمای کامپوزیت از چسب پلی اورتان کمک گرفته می شود. این چسب از قدرت بالایی در چسبندگی برخوردار می باشد و برای سطوح شیشه و کامپوزیت کاربرد زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست