پوشش محافظ نمای ساختمان مناسب چیست و چگونه انتخاب می شود؟

پوشش محافظ نمای ساختمان به عنوان یک لایه حفاظتی در برابر عوامل جوی و محیطی در نمای ساختمان عمل می کند. این پوشش ها در برابر رطوبت، آب باران، حرارت،…
پوشش محافظ نمای ساختمان

پوشش محافظ نمای ساختمان به عنوان یک لایه حفاظتی در برابر عوامل جوی و محیطی در نمای ساختمان عمل می کند. این پوشش ها در برابر رطوبت، آب باران، حرارت، سرما و … نقش حفاظتی دارند و از تخریب تدریجی ساختمان ها ممانعت به عمل می آورند. با انتخاب پوشش محافظ مناسب بر روی ساختمان از بروز خسارت و انجام تعمیر جلوگیری می شود.

پوشش محافظ نمای ساختمان چگونه انتخاب می شود؟

برای عایق بندی نما از مواد مختلف نظیر سیمان، انواع سنگ، ایزوگام و قیرگونی استفاده می شود. برای انتخاب پوشش محافظ نمای ساختمان باید نوع متریال عایق را مورد توجه قرار دهید. برخی از عایق ها همچون سیمان با جذب بالای آب همراه هستند. در نتیجه گزینه خوبی برای عایق بندی نمای ساختمان نیستند.

مزایای عایق کاری با نانو

مواد نانو با گارانتی 15 ساله برای عایق کاری نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. بهره مندی از ذرات نانو به شکل ترکیبی یا خالص انجام می شود. عایق بندی با سایر مواد خالص یا ترکیبی نانو با ارائه ضمانت نامه کتبی به مشتریان انجام می شود. سیمان از جمله پوشش دهنده‌های نمای ساختمان است که آب گریزی بسیار کمی را بر روی نما ایجاد می کند.

برای عایق بندی مناسب نمای ساختمان نیاز به آب بندی اصولی با مواد نانو داریم. پوشش محافظ نمای ساختمان باید قابلیت استفاده بر روی هر نوع متریالی را داشته باشد. مواد نانو می توانند عایق بندی لازم را برای انواع نمای سنگی، آجری، چوبی، سیمانی و … به وجود آورند. نماهای نانو در برابر فعل و انفعالات شیمیایی مقاومت قابل توجهی از خود نشان می دهند.

مواد نانو می توانند به دو شکل مختلف برای عایق بندی نما مورد استفاده قرار بگیرند. پوشش محافظ نمای ساختمان می تواند برای درزبندی یا عایق بندی کلی نما کاربرد داشته باشد. مواد نانو قابلیت شست و شو دارند. از این رو گزینه خوبی برای عایق بندی نمای ساختمان هستند.

عایق کاری با طناب راپل

عایق کاران برای عایق کاری از طناب راپل بهره مند می شوند. این طناب شرایط مطلوب عایق بندی بدون داربست را فراهم می کند. طناب های راپل در ارتفاع های کوتاه و بلند قابلیت استفاده دارند. به همین خاطر برای عایق بندی نما مورد استفاده می باشند. آجر و سیمان از جمله نماهایی هستند که به شدت در ساخت و سازها کاربرد دارند. این نماها باید به شکل اصولی و صحیح تحت عایق بندی با مواد نانو قرار بگیرند. در غیر این صورت شرایط نابودی و تخریب ساختمان را فراهم می کنند.

مواد نانو با کیفیت قابل توجهی عرضه می شوند و وزن سازه را افزایش نمی دهند. نصب نانو به راحتی و با ایمنی بالا انجام می شود. به همین خاطر بیشتر افراد بهره مندی از مواد نانو را ترجیح می دهند. این مواد با قیمت مقرون به صرفه ای در اختیار مشتریان قرار می گیرد و می تواند برای سایر سطوح با مقاومت های مختلف کارایی داشته باشد.

برای پوشش محافظ نمای ساختمان از یک قلمو یا فرچه کمک گرفته می شود. در واقع عایق کاران برای آب بندی نمای ساختمان با مواد نانو نیاز به تجهیزات سنگین ندارند. از این رو امکان بهره مندی و حرکت با طناب راپل به راحتی فراهم می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست