راپل چیست و چه کاربردی دارد؟ + تمامی خدمات راپل با جهان راپل

محتوای جامع در مورد خدمات راپل اپدیت 2023 راپل چیست و چه کاربردی دارد + اموزش رایگان راپل برای اموزش رایگان اول محتوا را بخوانید تا متوجه نحوه کار با…

محتوای جامع در مورد خدمات راپل اپدیت 2023

راپل چیست و چه کاربردی دارد + اموزش رایگان راپل

برای اموزش رایگان اول محتوا را بخوانید تا متوجه نحوه کار با راپل شوید بعد با ما تماس بگیرید

شرکت جهان راپل تمامی خدمات کار در ارتفاع را انجام میدهد

در گذشته برای انجام بسیاری از فرآیندهای مربوط به ساختمان و ارتفاعات از تجهیزات مختلف نظیر بالابرها، جرثقیل، داربست و … استفاده می شد. در بسیاری از موارد این تجهیزات می توانند پروژه مربوط به ساخت و ساز، نصب، تعویض، جایگذاری و … را به خوبی انجام دهند اما در برخی از موارد نیز این وسایل و تجهیزات مشکلات خاصی را به همراه دارند یا اینکه کیفیت کار را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند. امروزه از راپل به عنوان یک روش جایگزین برای بسیاری از تجهیزات استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی: پیچ و رولپلاک سنگ نما

راپل چیست و چه کاربردی دارد؟

کار کردن با طناب

هر چند با این وجود برخی از افراد هنوز قدرت راپل را چندان باور ندارند و برای سایر ساخت و سازهای مربوط به ارتفاع از تجهیزات سنتی استفاده می کنند. پیش از این که درباره ویژگی‌های راپل اطلاعات لازم را به دست آوریم، بهتر است ابتدا با این روش و اطلاعات پایه آن آشنا شویم.

چه افرادی از راپل استفاده می کنند؟

راپل ریشه فرانسوی دارد و معنای کلمه بازیابی را تداعی می کند. کلمه معادل آن در زبان انگلیسی Abseiling است و این کلمه نیز به «پایین آمدن با طناب» اشاره دارد. همانطور که متوجه شدید این روش مبتنی بر استفاده از طناب است. یعنی کلیه فرایند مربوط به ساخت و ساز و بالا و پایین رفتن از فضای مختص معماران، کارگران، بنایان و… نیست. بلکه سایر ورزشکاران، غارنوردان، کوهنوردان و غیره نیز از چنین روشی برای صعود و بالا رفتن استفاده می کنند.

گروه امداد و نجات نیز با کاربرد چنین روشی کاملا آشنایی دارند و این روش را برای نجات افراد استفاده می کنند. آتش ‌نشان‌ها نیز از این روش برای خاموش کردن آتش در نقاط غیر قابل دسترس و حساس استفاده می کنند. تمام موارد کاربردی راپل نشان می‌ دهد که این روش قابلیت های بسیاری دارد و می تواند با توجه به موقعیت های مختلف کارآیی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی ما: پیچ و رولپلاک سنگ نما و قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

چگونگی کار کردن با راپل

برای آموزش پیچ و رولپلاک سنگ نما نیز نحوه کار کردن با دریل های هیلتی و غیر هیلتی، سوراخ کاری سنگ نما، نحوه سفت کردن پیچ، نحوه کارکردن با چسب های مختلف، بتونه کاری پیچ ها و … آموزش داده می شود.

این سوال همواره با شنیدن کلمه راپل در ذهن هر فردی نقش می گیرد. امروزه برای ارائه بسیاری از خدمات از راپل استفاده می شود. در واقع راپل توانسته سرعت و کیفیت کاری را افزایش دهد. برای تفهیم سوال راپل چیست؟ بهتر است ابتدا با معنی لغوی کلمه راپل شروع کنیم.

تخصص کار کردن با راپل

کار کردن با راپل یک مقوله کاملاً تخصصی است. افرادی که به عنوان راپل کار در محیط های مختلف و فضای ساختمان ها مشغول به کار می شوند، پس از سال ها تجربه و تخصص در زمینه کار کردن با طناب را به دست می آورند. در واقع آن ها باید بتوانند به شکل مناسبی موقعیت خود را بر روی فضاهای ارتفاعی تثبیت کنند. در غیر این صورت نمی توانند کار در ارتفاع را به نحو احسنت انجام دهند. ضمن این که احتمال سقوط آن ها چندین برابر می شود.

نحوه کار کردن با طناب

نحوه کار کردن با راپل

واقعیت امر این است که روش راپل اگر چه سرعت و دقت بسیاری را در زمینه کار فراهم می‌کند اما می‌تواند زمینه سقوط افرادی که بر روی فضاهای ارتفاعی مشغول به کار هستند را نیز به وجود آورد. به همین خاطر ما همواره ایمنی پیش از کار را مد نظر قرار می دهیم. در واقع هر کاری زمانی می تواند ارزشمند باشد که خطرات و خسارات احتمالی را به حداقل ممکن برساند. ضمن اینکه از کیفیت و دقت بالایی برخوردار باشد. تمام موارد می‌توانند به کمک روش راپل به مرحله اجرا درآیند. به شرط اینکه افراد حرفه ای برای استفاده از طناب مورد استفاده قرار بگیرند.

استفاده از راپل چگونه است؟

در هنگام استفاده از راپل، طناب به وسیله نیروی کار متخصص شرکت جهان راپل به بالای پشت بام برده می شود و گره مخصوص برای شروع کار زده می شود. فرض کنید این راپل کاران برای پیچ و رولپلاک نما از راپل کمک می گیرند. در این حالت از پیچ های مناسب برای کار استفاده می شود. برای اینکه بدانید کاربرد دقیق راپل چیست؟ باید با طرز استفاده و ویژگی های آن آشنا شوید. امروزه راپل دایره کاری بسیار قدرتمندی دارد و در فضاها و مکان های مختلف استفاده می شود. بسیاری از مشکلات ساخت و ساز با استفاده از راپل برطرف شده و ایمن سازی لازم در مورد مسائل مختلف به خوبی انجام می شود.

راپل چیست

این افراد باید آموزش‌های مختلف نحوه کار کردن با راپل را به خوبی فرا گرفته باشند. در واقع راپل نیز زمانی می تواند کارایی لازم را برای شما فراهم کند که موقعیت مناسبی برای استقرار داشته باشد. به عنوان مثال اگر هدف شما از کار کردن با طناب رسیدن به نقاط مختلفی از فضای ساختمان است، باید ابتدا جایگاه مناسبی را برای تثبیت طناب پیدا کنید. در این صورت می توانید به کمک طناب بر روی ساختمان مستقر شوید. مستقر شدن شما بر روی ساختمان امکان کارکرد صحیح شما را فراهم می کند. همچنین امکان جابه‌جایی شما را به راحتی بر روی نمای ساختمان به وجود می آورد.

ایمنی روش راپل را مدنظر قرار دهید

طناب راپل

کاربرد راپل

بسیاری از ورزشکاران همچون غارنوردان، کوه نوردان، سنگ نوردان و… با راپل به خوبی آشنایی دارند. دلیل استفاده از طناب چیست؟ راپل می تواند در موارد گوناگون و موقعیت های خاص نجات بخش زندگی هر فردی باشد. به همین علت آتش نشان ها و امداد و نجات از تجهیزات راپل بهره مند می شوند.

با گذشت زمان، استفاده از راپل گسترده تر و رایج تر شده و و به شکل پیشرفته تر و مجهزتر مورد استفاده قرار می گیرد. ابزار مهم و کاربردی برای بهره مندی از راپل چیست؟ راپل نقش کلیدی و مهم در بسیاری از فعالیت ها بازی می کند و بسیار کاربردی می باشد. گره های مختلف، کاربین ها و طناب های محکم از ابزارهای کاربردی و مهم راپل هستند.

طناب کار یا راپل

راپل خدمات ویژه و متفاوتی به مشتریان ارائه می کند. این تجهیزات در نماهای ساختمان برای موارد مختلف همچون مقاوم سازی نما، ساخت و ساز، ملات ریزی، شستشوی نما و… بسیار کاربردی است. شستشوی نما نیز می تواند دلیل استفاده از راپل باشد. به طور کلی راپل و تجهیزات آن در ارتفاع اهمیت زیادی دارد. علت آن نیز کاملاً مشخص است. چون این تجهیزات می توانند برای امور مختلف کارایی داشته باشند.

ایمنی روش طناب کار را مدنظر قرار دهید

راپل کاران آزادانه می‌توانند دست های خود را بر روی نمای ساختمان تکان دهند و همچنین نگران سقوط و لغزش پای خود نیز نیستند. البته به شرط اینکه از استقرار و تثبیت طناب کاملاً مطمئن باشند. جایگاه مناسب برای استقرار و تثبیت طناب پشت بام ساختمان است. پشت بام های ساختمان باید محل مناسبی برای تثبیت این طناب داشته باشند.

مطلب دوم در مورد ایمنی طناب ها این است که شما باید از وضعیت طناب ها مطمئن شوید. یعنی طناب ها را از نظر استحکام، دوام و پوسیدگی مورد بررسی قرار دهید. بهتر است طناب ها بعد از هر استفاده تحت بررسی قرار بگیرند. این بررسی از نظر شکل ظاهری انجام می‌شود. البته سایر مقاومت سنجی این طناب ها نیز باید به شکل مناسبی انجام شود.

تکنیک های مهم کار کردن با راپل

شغل راپل کاری یکی از شغل های پر زحمت و خطر آفرین است. از زمانی که شما وارد این شغل می شوید، نیاز به کسب تجربه و آموزش دارید و هر روز نیز باید بر این آموزش بیفزایید. مسلماً مدیران شرکت از شما انتظار ندارند در همان روزهای اولیه تمام فنون و تکنیک های مربوط به کار کردن با طناب راپل را بیاموزید اما رفته‌رفته این تجربه و آموزش به مراتب کامل تر می شود.

یکی از تکنیک های مهم در زمینه کار کردن با طناب این است که شما بدانید چگونه با طناب حرکت کنید؟ چگونه به وسیله طناب از ساختمان بالا بروید و چگونه به کمک طناب از ساختمان پایین بیایید؟

تکنیک های مهم کار کردن با راپل

پایین آمدن با طناب

توجه داشته باشید که شما با طناب در وضعیت معلق بر روی نمای ساختمان قرار گرفته اید. بنابراین حالتی که هستید معادل راه رفتن بر روی زمین نیست. هرگونه جابجایی و حرکتی به سمت بالا و پایین یا چپ و راست به شکل ضربه ای انجام می شود. یعنی شما در فضای ارتفاعی قادر به راه رفتن نیستید و فقط می توانید به حالت جهش موقعیت خود را تغییر دهید و حرکت کنید. از همه مهمتر اینکه پایین آمدن و بالا رفتن نیز در همین سبک انجام می شود. البته در حین جابجایی و بالا و پایین رفتن ابداً نگران نیستید. چون از وضعیت استقرار خود مطمئن هستید و می دانید که با طناب مستقر شده‌اید.

ویژگی های مثبت کار در ارتفاع با راپل

با روش راپل می توان خدمات مختلف کار در ارتفاع را در مدت زمان کوتاهی به پایان رساند و دقت لازم را در حین انجام کار مد نظر قرار داد. در گذشته برای انجام کارهای مربوط به ارتفاع از داربست استفاده می شد. داربست ها تا مدت زمانی می ‌توانستند نیاز مربوط به ساخت و ساز یا انجام خدمات ارتفاع را به نحو احسنت انجام دهند اما زمانی که ساختمان ها با رشد عمودی بیش از اندازه مواجه شدند، استفاده از الگوهای داربست چندان ممکن نبود. ضمن اینکه نیاز به صرف هزینه بالا و زمان بسیاری داشت. همچنین در آخر نیز امنیت لازم را برای افرادی که قرار بود بر نقاط ارتفاعی مختلف نمای ساختمان مستقر شوند، فراهم نمی کرد.

بسیاری از افراد به دلیل غفلت و سهل انگاری یا از بین رفتن داربست دچار سقوط می شدند و جان خود را از دست می دادند. سقوط از روی داربست مسئله‌ای کاملاً طبیعی در ساخت و سازهای مختلف بود. برخی از افراد نیز در حین سقوط از داربست دچار نقص عضو می شدند. طناب راپل برای خاتمه دادن به این نوع مشکلات مورد توجه قرار گرفت. این طناب ابتدا فقط در دسترس گروه خاصی بود. یعنی فقط گروه امداد و نجات و ورزشکاران برای انجام کارهای خود از آن استفاده می کردند.

ویژگی های مثبت طناب راپل

عایق کاری

ادامه ویژگی های مثبت ارتفاع کار

امروزه تکنیک پایین آمدن با طناب مختص گروه خاصی نیست. بلکه هر ارگان، سازمان، شرکت و گروه می تواند بنا به موقعیت و کارکرد خود از طناب استفاده کند. البته باید تکنیک های آموزشی کار کردن با طناب را نیز مد نظر قرار دهند. تکنیک راپل به گونه ای است که هرچه بیشتر با آن کار کنید، در کار کردن با آن حرفه ای تر می شوید. بنابراین افرادی که مدت هاست به عنوان راپل کار بر روی نمای ساختمان فعالیت دارند، مسلماً با تجربه تر و حرفه ای تر از افرادی هستند که تنها یک یا دو سال است که به عنوان راپل کار در ارتفاع مشغول به فعالیت هستند.

دستمزد راپل کاران

دردسر این نوع حرفه بسیار بالاست و خطرات بسیاری دارد. به همین خاطر افرادی که در این پروژه مشغول به کار هستند، دستمزد نسبتاً بالایی نیز دریافت می‌کنند. علت این موضوع نیز کاملاً مشخص است. هر فعالیت و شغلی که جان افراد را به خطر بیندازد و احتمال مرگ و سقوط در آن بیشتر باشد، با درآمد به مراتب بیشتری همراه است.

ارتفاع ساختمان شما در هزینه دستمزد راپل کار، اهمیت بسیاری دارد. هرچه ارتفاع ساختمان بیشتر باشد، به همان نسبت هزینه پرداختی شما به افرادی که به ‌عنوان راپل کار مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیز بالاتر می‌رود. همچنین مساحتی که قرار است تحت فرآیند پیچ و رولپلاک سنگ نما یا آب بندی قرار بگیرد نیز در تخمین دستمزد تاثیر دارد. هرچه مساحت و ابعاد ساختمان بیشتر باشد، به همان نسبت دستمزد راپل کاران نیز بالاتر می‌رود.

چه خدماتی را می توان با راپل انجام داد؟

خوشبختانه تکنیک راپل بسیاری از فرآیندهایی که قابلیت اجرا نداشتند یا برای اجرای آن ها دچار دردسر می شدیم، را به اجرا در می آورد.

نماشویی با راپل چیست

نماشویی یکی از تکنیک هایی است که به کمک راپل انجام می شود. در گذشته نماشویی به شدت امروز اهمیت نداشت. اول اینکه شهرهای ایران چندان آلوده، کثیف و پر جمعیت نبودند. بنابراین نیاز به شستشوی نما نیز چندان محسوس نبود. امروزه اکثر نماهای ساختمانی فرایند ضد آب سازی نما را پشت سر گذاشته اند. چون می دانند نماها باید مورد شستشو قرار بگیرند. نماهای ساختمانی در شهرهای پرجمعیت و آلوده مانند اصفهان، تهران، تبریز و مشهد باید هر چند وقت یک بار شستشو شوند.

نماشویی با راپل

آب بندی نما

برای شستشوی نما می توان از راپل کمک گرفت. در این صورت تمام نقاط ساختمان به شکل یک دست شستشو داده می‌شوند. در سال های اخیر برای شستشوی نما از واترجت پر فشار در قسمت پایین ساختمان استفاده می شود اما متاسفانه با وجود این واترجت باز هم برخی نقاط ساختمان از دسترس خارج می شد و امکان شستشوی آن ها فراهم نمی‌شد. امروزه تکنیک راپل امکان شستشوی منظم و مرتب سایر طبقات ساختمان ها را در نواحی حاشیه و دور از دسترس فراهم می کند. همچنین سرعت کار به مراتب بالا می رود.

پیچ و رولپلاک سنگ نما با راپل

پیچ و رولپلاک سنگ نما یکی دیگر از کارهایی است که با طناب انجام می شود. در چنین حالتی افراد سنگ نمای ساختمان را به روش اصولی بر جایگاه خود تثبیت می کنند. این افراد با توجه به فرایند مقاوم سازی نمای ساختمان باید مدت زمان بسیاری را بر روی فضای ساختمان باقی بمانند. بنابراین بحث ایمنی و آسانی کار برای آن ها اهمیت بسیاری دارد و به راحتی امکان جابجایی آن ها را بر روی فضای ساختمان فراهم می کند و سرعت کار آن ها را افزایش می دهد. بنابراین می توانند در مدت کوتاهی کار خود را به نحو احسنت انجام دهند و از فضای ارتفاعی ساختمان پایین بیایند.

اگر شما به عنوان یک راپل کار بر روی فضای ساختمان به هر دلیلی نتوانید تعادل خود را حفظ کنید، بازهم جایگاه استقرار یافته بر روی پشت بام، شما را به شکل معلق بر روی فضای ساختمان نگه می دارد و مانع از سقوط می شود.

توجه داشته باشید افرادی که به عنوان راپل کار برای انجام خدمات مقاوم سازی نما یا خدمات مربوط به نورپردازی و همینطور خدمات مربوط به نماشویی مورد استفاده قرار می گیرند، باید کار کردن با طناب را به خوبی بلد باشند، همچنین با تکنیک های مقاوم سازی نما و سایر فنون نیز آشنایی کامل داشته باشند و بتوانند این تکنیک ها را در نقاط ارتفاعی پیاده سازی کنند.

آب بندی نما با راپل و چگونه انجام میشود

آب بندی نما یکی از اقداماتی است که به کمک طناب راپل انجام می شود. برای آب بندی نما از مواد مختلف کمک گرفته می‌شود. نوع متریال و مصالح ساختمانی در انتخاب نوع مواد آب بندی اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال چسب‌های سیلیکونی گزینه مناسبی برای آب بندی نماهای شیشه‌ای هستند. برای آب بندی نمای سنگی، سیمانی و آجری نیز از چسب های مخصوص نانو و… می توان کمک گرفت.

راپل چیست و راپل کاران حرفه ای چه ویژگی هایی دارند؟

راپل کاران حرفه ای از سمت شرکت برای مقاوم سازی نمای ساختمان فرستاده می ‌شوند. این راپل کاران تحت آموزش‌های مختلف قرار گرفته اند. بنابراین می‌توانند اقدامات لازم را برای ایمنی کار به وجود آورند. راپل کاران حرفه ای علاوه بر این که می توانند موقعیت خود را بر روی نمای ساختمان تثبیت کند و از لغزش و سقوط خود جلوگیری کنند، نسبت به سایر رهگذران و عابران نیز ایمنی بالایی را تامین می کنند. به عنوان مثال ابزار و تجهیزات راپل کار نباید در حین انجام کار سقوط کند. چون در این صورت می تواند مشکلات بسیاری را برای فرد راپل کار به وجود آورد.

راپل کاران حرفه ای چه ویژگی هایی دارند؟

مقاوم سازی نما

بارها دیده شده که راپل کاران سهل انگار و غافل ابزار و تجهیزات خود را به اشتباه رها کرده‌اند و این ابزار با شدت بالایی بر سر افراد سقوط کرده و باعث خسارات جانی شده است. مطلب مهم دیگر اینکه راپل کاران در حین پیچ و رولپلاک سنگ نما باید دقت کافی را داشته باشند.

نگهداری سنگ تا مرحله تثبیت با راپل

بیشتر افراد زمانی برای مقاوم سازی یا پیچ و رولپلاک سنگ نما اقدام می کنند که سنگ نمای ساختمان در حال ریزش و سقوط است، برخی از افراد نیز زمانی برای پیچ و رولپلاک سنگ نما اقدام می‌کنند که عملاً سقوط سنگ نما اتفاق افتاده است. در چنین شرایطی فرد راپل کار ابتدا فرایند ساخت و ساز سنگ نما را تکمیل می‌کند و در ادامه پروسه پیچ و رولپلاک سنگ نما را برای تثبیت موقعیت سنگ انجام می دهد.

نگهداری سنگ تا مرحله تثبیت با راپل چیست

مزایای کار کردن با طناب

زمانی که ساخت و ساز مربوط به سنگ نما انجام می شود، سنگ ها هنوز به خوبی تثبیت نشده اند و مقاوم سازی توسط پیچ و رولپلاک سنگ نما نیز در مورد آن ها اعمال نشده است. بنابراین راپل کاران حرفه ای در این مرحله باید سنگ ها را با دقت بیشتری نگهداری کنند تا زمینه تثبیت آن ها انجام شود. چون در غیر این صورت ممکن است سنگ دچار سقوط شده و خسارت مالی یا جانی به همراه داشته باشد. به همین خاطر شرکت ما همواره بر روی ایمنی تاکید می ورزد و ایمنی را به عنوان مهمترین مقوله کاری مد نظر قرار می دهد.

سرعت کار بالا

سرعت کار با ارتفاع کاران حرفه ای بسیار بالاست و اصلاً جای مقایسه با داربست ها را ندارد. بسیاری از ساختمان ها از همان ابتدای ساخت دارای داربست هستند اما بعضی از ساختمان ها داربست ندارند و اگر بخواهند با فرآیند داربست عملیات مربوط به ساخت و ساز را دنبال کنند، باید هزینه بسیاری پرداخت کنند. ضمن اینکه زمان بسیار طولانی نیز برای ساخت و اجرای داربست در نظر بگیرند. در چنین شرایطی ممکن است وضعیت تخریب و سقوط سنگ نمای ساختمان نیز پیشرفت داشته باشد و ما تمام سنگ نمای ساختمان را به شکل یکجا از دست بدهیم.

عایق کاری با راپل

عایق کاری نمای ساختمان  نیز از جمله اقداماتی است که با طناب انجام می شود. برای عایق کاری نمای ساختمان از مواد نانو کمک گرفته می‌شود. هر نوع متریال و مصالحی که برای نماکاری مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند تحت فرآیندهای عایق کاری نیز قرار بگیرند. عایق کاری در شهرهای رطوبتی و بارانی اهمیت بسیاری دارد. البته ما به شما توصیه می‌کنیم کلیه نماهای ساختمانی در هر شهری را تحت فرایند آب بندی، مقاوم سازی و عایق کاری قرار دهید.

عایق کاری شرایط بهینه و مطلوب برای مصرف انرژی فراهم می‌کند. از ورود هوای سرد و خروج هوای گرم جلوگیری می کند. همچنین از ورود آلاینده ها به محیط داخلی ساختمان ممانعت می کند و فضای داخلی ساختمان را سالم نگه می دارد. از رشد میکروارگانیسم ها، گیاهان و کثیف شدن نمای ساختمان نیز جلوگیری می کند.

راپل

اهمیت کار کردن با طناب

مواد نانو خاصیت خودشویی دارند. بنابراین زمانی که در عایق کاری ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، دیگر با نمای کثیف مواجه نمی‌شویم. در چنین شرایطی علاوه بر اینکه از زحمات شستشوی نما کاسته می‌شود، هزینه ای نیز برای شستشوی نما در نظر گرفته نخواهد شد.

راپل کاران چگونه پیچ و رولپلاک سنگ نما را انجام می دهند؟

در پیچ و رولپلاک سنگ نما، ارتفاع کاران به کمک طناب و گره های مستحکم از فضای ارتفاعی ساختمان پایین می آیند. در ادامه بر روی ارتفاعی از ساختمان به شکل ثابت باقی می‌مانند. توجه داشته باشید فرد راپل کار تکیه گاهی ندارد. بنابراین او را با برنامه مشخص شده بر روی فضای ساختمان مستقر کنید. چون راپل کار نمی تواند مدت زمان طولانی به شکل معلق بر روی فضای ارتفاعی قرار بگیرد. این افراد پاهای خود را به عنوان تکیه گاه برای ثبات بیشتر در حین کار به ساختمان تکیه می دهند اما خوشبختانه دست های آزادی دارند و به کمک دست‌ها می‌توانند فرآیند مربوط به پیچ کردن، دریل کاری، نگه داشتن سنگ نما و … را انجام دهند.

توجه داشته باشید تثبیت سنگ نما با راپل، انجام فرآیند شستشو با راپل و سایر خدمات مربوط به ارتفاع با راپل هزینه کمتری نسبت به داربست ها و سایر تجهیزات نظیر بالابر، جرثقیل و … به خود اختصاص می دهد. بنابراین اگر به دنبال روش کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه برای انجام خدمات ارتفاعی هستید، از طناب راپل کمک بگیرید.

برای یادگیری کار کردن با طناب باید چه ویژگی هایی داشته باشید؟

افرادی که تمایل دارند به عنوان ارتفاع کار مشغول به کار شوند، باید چندین ویژگی داشته باشند. اول اینکه آموزش و مهارت های مربوط به طناب راپل را پشت سر بگذرانند و بتوانند در این زمینه تجربه و تخصص لازم را به دست آورند.

دوم اینکه ترس از ارتفاع نداشته باشند. همانطور که می‌دانید این افراد مدت زمان طولانی را به شکل معلق در فضاهای ارتفاعی مختلف باقی می‌مانند. بنابراین نباید هیچ‌گونه ترس و اضطراب نسبت به ارتفاع داشته باشند. چون در غیر این صورت نمی‌توانند در این شغل موفق باشند. زمانی که مهارت عملی مربوط به راپل به افراد آموزش داده می‌شود، ابتدا از ارتفاع دو یا سه متری برای کسب تجربه شروع می کنند.

در طی هفته اول کار با ارتفاعات کم شروع می‌شود. این مسئله برای از بین بردن ترس فرد و یادگیری تکنیک مربوط به طناب مد نظر قرار می گیرد. در ادامه نحوه پیچ کردن سنگ نما به افراد آموزش داده می شود. واقعیت این است که تکنیک کار کردن با طناب مهمتر از پیچ کردن سنگ نما می باشد. چون اگر فرد قادر به استقرار با طناب راپل بر روی سنگ نما نباشد، عملاً نمی تواند هیچ نوع تکنیکی را بر روی فضای ساختمان پیاده سازی کند.

راپل

کاربرد کار در ارتفاع چیست؟

پیچ و رولپلاک با راپل

پیچ و رولپلاک نما در ابتدا به کمک داربست انجام می شد. زمانی که این نوع مقاوم سازی با استفاده از داربست انجام می گرفت، زمان زیادی را به خود اختصاص می داد و هزینه بالایی برای اجرای داربست به همراه داشت. در نهایت نیز احتمال سقوط کارکنان شرکت از روی داربست در هنگام مقاوم سازی یا ساخت و ساز وجود داشت. در سال های اخیر تحول عظیمی در مقاوم سازی نما انجام شده و به همین علت بیشتر افراد به دنبال این هستند که بدانند کاربرد راپل چیست.

برای تفهیم سوال کاربرد طنابکار، با طناب کار کاران آشنا شوید. راپل کاران به کمک راپل بر روی نما و ارتفاع کار می کنند. این طناب استحکام و مقاومت قابل توجهی دارد و امکان دسترسی به نقاط سخت و آسان نما را فراهم می کند.

ارزشمندترین استفاده از طناب راپل چیست؟

در واقع بسیاری از افراد می خواهند بدانند مزیت استفاده از طناب و چرا به داربست ترجیح داده می شود. راپل کار ابتدا این طناب را به یک جایگاه مناسب و مطمئن گره می زند. طناب راپل در دو طرف راپل کار قرار می گیرد و امکان جا به جایی مناسب را برای راپل کار فراهم می کند. راپل کاران برای پیچ کردن نما، شستشوی نما، رنگ آمیزی نما، آب بندی نما، تعمیر نما، نورپردازی نما و … نیاز به جا به جایی بر روی نما دارند. بنابراین باید ساده ترین و آسان ترین روش ها را برای حضور در ارتفاعات استفاده کنند.

پیچ و رولپلاک با راپل

استفاده از تجهیزات راپل چیست؟

داربست ها ایمنی ضعیفی دارند و این موضوع را همواره اثبات کرده اند. راپل ها نیز می توانند مشکلات ایمنی زیادی داشته باشند. بنابراین بیشتر افراد می خواهند بدانند که نقص طناب . طناب مانند سایر تجهیزات باید به شکل ایمن مورد استفاده قرار بگیرد. این طناب ها اگر به درستی جای گذاری و محکم نشوند یا استانداردهای لازم را برای استفاده در ارتفاعات نداشته باشند، می توانند از عوامل خطرساز برای کار در ارتفاع باشند.

سخن پایانی مزایای استفاده از راپل

ایمنی راپل چیست و چگونه انجام می شود؟ این سوال ذهن افراد بسیاری را به خود مشغول کرده است. واقعیت امر این است که طناب راپل با گره محکم و مطمئن شرایط کار برای راپل کار را فراهم می کند. در واقع عملکرد راپل با گره زنی استوار و صحیح آن کامل می شود. زمانی که راپل کار از این گره مطمئن باشد، دست های خود را به شکل آزاد می گذارد و می تواند مقاوم سازی نما و سایر امور را بدون اتلاف وقت، ترس و نگرانی انجام دهد. قطعاً در این حالت احتمال بروز نقص و عدم بی دقتی در کارها کمتر می شود.

سخن پایانی

نکته مهم دیگر برای افرادی که می خواهند بدانند مزیت راپل چیست، این است که راپل امکان دید کامل از نما را به راپل کار می دهد. حال آن که متاسفانه بیشتر افراد در هنگام استفاده از داربست، امکان بهره مندی از دید کامل نما را نداشتند. بنابراین با بسیاری از خطاها و مشکلات را در پایین نمای ساختمان مواجه می شدند و به همین علت ناگزیر دوباره به داربست می آمدند. این موضوع در روند کاری راپل متفاوت است و از دوباره کاری و سردرگمی راپل کار جلوگیری به عمل می آورد. راپل کار می تواند با فهمیدن اینکه مزیت کار با راپل چیست، امنیت بیشتری در حین کار داشته باشد و زمان در نظر گرفته برای طناب راپل را کاهش دهد.

ارتفاع کار در حین کار معلق است و این موضوع کار کردن به شکل راحت را برای او فراهم می آورد. تجهیزات مورد استفاده برای راپل چیست؟ این تجهیزات تکمیل کننده کارکرد راپل هستند و باید در تمام مراحل مورد استفاده قرار بگیرند.

 

10 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • احمد وند
    11 ژانویه 2022 16:05

    واقعا ممنونم بابت انجام کار ما بسیار عالی پیچ ورولپلاک کردین تشکر

    پاسخ
  • قلی زاده
    11 ژانویه 2022 16:11

    ممنون بابت پیچ کردن ساختمان ما حتما به کسای دیگه هم معرفی میکنم شما را

    پاسخ
  • سلام برای فعالیت تو این شغل به چقدر درآمد و برای کار آموزی چه کاری باید کرد؟

    پاسخ
    • نویسنده سایت
      25 آگوست 2022 15:58

      سلام درامد این شغل میانگین ماهی 50 تا 100 میلیون هستش و برای کار اموزی به صورت حرفه ای میتونم به شرکت جهان راپل بیاید و اموزش ببینید

      پاسخ
      • وقت بخیر ..با پیچ کردن سنگ نما ایا سنگ مقاومت پیدا میکنه..ممنون میشم پاسخ بدین.

        پاسخ
        • نویسنده سایت
          4 سپتامبر 2022 12:04

          سلام و دروذ ببنید من در مطالبی که در اختیار شما گذاشتم کاملا توضیح دادم تمام نکات ریز را حالا من اینجا یه توضیح مختصر میدم.
          ببینید اگر پیچ و رولپلاک اصولی انجام شود 100 درصد سنگ نما تا 50 سال تکون نمیخورد مگر اینکه سنگ بپوسه و بریزه.
          بخاطر همینه شرکت جهان راپل خدمات پیچ و رولپلاک سنگ رو 20 سال ضمانت میده
          موفق و پیروز باشید جهان راپل

          پاسخ
    • خیلی ممنون بابت مطالب مفیدی که در اختیار ما میگذارید .انشالله بابت پیچ و رولپلاک سنگ نما با شما تماس میگیرم

      پاسخ
      • نویسنده سایت
        4 سپتامبر 2022 11:50

        درود بر شما خواهش میکنم.باید تجربیات خومون رو در اختیار بزاریم تا کارفرما با خوندن مطلب تا حدود متوجه کار ما شود.
        شرکت جهان راپل

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست