کار در ارتفاع به چه صورت انجام می پذیرد؟

کار در ارتفاع به چه صورت انجام می پذیرد؟ کار در ارتفاع به چه صورت انجام می پذیرد؟ با پیشرفت ساختمان سازی در جهان و همچنین افزایش جمعیت، نیاز انسان…
کار در ارتفاع

کار در ارتفاع به چه صورت انجام می پذیرد؟

کار در ارتفاع به چه صورت انجام می پذیرد؟

کار در ارتفاع به چه صورت انجام می پذیرد؟

با پیشرفت ساختمان سازی در جهان و همچنین افزایش جمعیت، نیاز انسان ها به ساختمان های بلند افزایش یافت. از این رو تراکم جمعیت نسبت به جوامع گذشته با مرتفع شدن ساختمان های شهری بیشتر شد.

بسیاری از این ساختمان های بلند پس از گذشت مدتی نیاز به تعمیرات اساسی در نما و یا تمیزکاری در نمای ظاهری ساختمان پیدا می کنند. از این رو در جامعه نیاز به افرادی که بتوانند کار در ارتفاع را تجربه کنند، افزایش یافت.

اما کار در ارتفاع به چه نحوی انجام می پذیرد؟ برای کار در ارتفاع چه موارد ایمنی را باید رعایت کرد؟

کار با طناب در ارتفاع بدون داربست

مطلب پیشنهادی ما: خدمات راپل و اموزش راپل

به طور کلی برای آن که افراد بتوانند به تمام نمای ساختمان دسترسی داشته باشند، نیاز به استفاده از وسایل و تجهیزات نگهدارنده دارند. یکی از این تجهیزات، اجرای داربست های فلزی در جلوی نمای ساختمانی است.

این داربست ها از لحاظ ایمنی، امنیت بسیار بالایی را برای افرادی که در ارتفاع کار می کنند برقرار می کند. اما استفاده از این روش چند ایراد اساسی دارد.

  • اولین ایراد اساسی که به داربست های فلزی وارد است، زمانبر بودن نصب آن است. به طور معمول برای ساختمان ها اجرای داربست تقریبا یک روز زمان می برد.
  • یکی دیگر از ایرادات اساسی آن است که داربست فلزی فضای زیادی را اشغال می کند.
  • همچنین داربست های فلزی برای کار در ارتفاع خیلی بلند مانند برج ها کارایی ندارند. چرا که هزینه زیادی را صرف می کنند.

کار در ارتفاع به چه صورت انجام می پذیرد؟

بنابراین برای کار با طناب اجرای داربست فلزی، مقرون به صرفه نیست. پس برای انجام عملیات تمیزکاری و تعمیر نما از بند و طناب استفاده می شود.

در این روش با افرادی که تمایل به نظافت نمای ساختمانی و یا محکم کردن سنگ های نما دارند، با استفاده از طناب هایی که از پشت بام آویزان می شوند به تمام نمای ساختمان دسترسی پیدا می کنند. این روش یک روش بسیار مقرون به صرفه است که در تمام دنیا استفاده می شود.

کار با راپل

ایمنی کار در ارتفاع

همانطور که مشخص است زمانی که افراد با طناب در حال تعمیر ساختمان هستند پیوسته خطراتی آن ها را تهدید می کند بنابراین برای جلوگیری از هرگونه حادثه ای نیاز به رعایت موارد ایمنی دارند که در ادامه به ذکر مهمترین موارد ایمنی خواهیم پرداخت.

  • قبل از شروع کار باید متصدی از لحاظ روحی و روانی آمادگی کامل را داشته باشد و از کار در ارتفاع واهمه ای نداشته باشد.
  • در صورت بروز بادهای شدید هرچه سریعتر باید کار متوقف شود.
  • در موقعیت ها و زمان هایی که به علت تاریکی هوا و یا وجود گرد و غبار دید کافی وجود ندارد کار باید سریعا متوقف شود.

اهمیت کار در ارتفاع

همانطور که گفته شد کار در ارتفاع بیشتر به دلیل تعمیرات صورت می گیرد. پیچ و رولپلاک سنگ نما پس از گذشت مدتی به دلیل استهلاک و ضعف ساختاری مصالح نگهدارنده آن به مرور از سطح دیوار جدا شده و احتمال سقوط آن افزایش میابد بنابراین این نیاز دیده می شود که این سنگ ها با استفاده از پایه های نگهدارنده به خوبی محکم شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست