محکم سازی سنگ نما با پیچ

محکم سازی سنگ نما با پیچ محکم سازی سنگ نما با پیچ به طور کلی به اموری اطلاق می گردد که موجبات ثابت ماندن و پابرجایی سنگهای نمای ساختمان را…
دلایل مهم محکم سازی سنگ نما با پیچ

محکم سازی سنگ نما با پیچ

محکم سازی سنگ نما با پیچ به طور کلی به اموری اطلاق می گردد که موجبات ثابت ماندن و پابرجایی سنگهای نمای ساختمان را برای افراد فراهم می سازد و در نتیجه از ریزش احتمالی سنگ ها نیز جلوگیری به عمل می آورد.

تثبیت سنگ نما

تثبیت به معنای همان محکم سازی سنگ نما با پیچ است و باعث نگه داشتن سنگ روی نمای ساختمان می گردد. همین امر تنها خواسته ای است که مردم از متخصصین حوزه ساخت و ساختمان دارند و از آن ها می خواهند سنگی را روی نمای ساختمان آن ها بکار گیرند که بسیار مستحکم و پابرجا باشد تا نگرانی آنان را از ریزش سنگ ها برطرف نماید. در واقع تثبیت سنگ نما به شیوه های محکم سازی سنگ ساختمان برای پابرجا ماندن سنگ هایی است که پیچ و رولپلاک روی آن ها در نمای ساختمان ها بکار گرفته می شود تا در فرآیند محکم سازی سنگ ساختمان کمک شایانی به مردم کرده باشد.

تثبیت سنگ نما با پیچ و رولپلاک

به علت وزن سنگینی که سنگ ها دارند، نمی توان آن ها را با مواد نگهدارنده محکم سازی نمود حتی در صورت کار گذاشتن مواد نگهدارنده روی سنگ ها، بعد از چندین بار بارش باران و تغییرات جوی آسمان می توان به ضرس قاطع اذعان نمود که این سنگ ها بعد از گذشت مدت زمانی از همدیگر باز شده و سبب فرود سنگ ها بر روی انسان ها و اشیاء مختلف می گردد که در ادامه به علت و عوامل ریزش سنگ ها اشاره ای خواهیم نمود. پس برای اجرای فرآیند محکم سازی سنگ نما با پیچ تنها راهی که پیش روی ماست، بهره جستن از پیچ و رولپلاک است که این روش سنگ را در مدت زمان طولانی می تواند نگه دارد و در تمام دنیا همین پیج و رولپلاک سنگ نمای ساختمان ها صورت می گیرد.

تثبیت سنگ نما با پیچ و رولپلاک

دلایل سقوط سنگ نما

همان طور که یادآور گشتیم گاهی اوقات بر اساس حوادث غیر مترقبه گوناگونی شاهد سقوط سنگ ها از نمای ساختمان هستیم. اما سقوط سنگ نمای ساختمان ها به چه علت و عواملی است؟ در زیر با برخی از این عوامل بیشتر آشنا خواهیم شد:

  1. اولین علت و عوامل ریزش سنگ نما می تواند این امر باشد که برخی از کارگران هستند که مقداری خاک نیز پنهانی و دور از چشم صاحب کار خود با ملات مخلوط می نمایند که راحت تر آن ها هم بزنند. همین مقدار خاک به علت عدم خاصیت چسبندگی سبب ریزش احتمالی سنگ نماها می گردد.
  2. برخی دیگر هستند که در راستای سرعت بخشی به سنگ کاری نمای ساختمان مقداری سیمان خشک بر روی ملات می پاشند که اجرای این عمل سبب کشیدن آب ملات می شود که قدرت چسبانندگی آن را کاهش می دهد و سبب سقوط سنگ نما می گردد.
  3. برای محکم سازی سنگ نما با پیچ ساختمان های امروزی به جهت حجیم بودن سنگ های کارگذاری شده آن می بایست به وسیله سیم مهار شوند که به این روش یعنی زدن سیم به پشت سنگ، اسکوپ سنگ می گویند ولی متاسفانه چنین کاری معمولا صورت نمی گیرد شاید مهمترین علتش، زمانبر بودن آن باشد.
  4. نشست ساختمان آخرین نکته در این راستا می باشد که کاملا طبیعی است و سنگ را از جای خود می کَنَد. این نشست طی مدت 2 الی 4 سال بعد از عمر مفید ساختمان خودنمایی می کند.

فرآیند محکم سازی سنگ ساختمان

برای پیشبرد امر فرآیند محکم سازی سنگ نما با پیچ می بایست یادآور گشت که این فرآیند برای انواع سنگ های تراورتن، گرانیت و مرمر به خوبی قابل اجراست چرا که این سنگ ها قابلیت دریل خوردگی دارند و عمل محکم سازی سنگ در این روش بوسیله پیچ و رولپلاک صورت می گیرد. به طور کلی همواره باید مراقب بود تا آب به پشت سنگ نمای ساختمان نفوذ نکند که منجر به یخ بستن و منبسط شدن و افزایش حجم سنگ ها می گردد و همین امر رفته رفته سنگ ها را شل می سازد پس عایق کاری سنگ نما نیز در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

فاصله استاندارد پیچ ها در راستای محکم سازی سنگ نما

برای پیچ و رولپلاک کردن ساختمان ها که در نهایت به محکم سازی سنگ ساختمان منتهی می گردد، می بایست فاصله استانداردی را برای پیچ ها در نظر گرفت. این فاصله با توجه به جنس و وزن سنگ و میزان شل بودن آن بستگی دارد. پس در گام اول به این امور می بایست توجه لازم مبذول گردد، سپس اقدام به پیچ و رولپلاک سنگ نما کرد. در گام بعدی می بایست به پر بودن یا خالی بود پشت سنگ توجه داشت و پیچ را می بایست به روی سنگی کارگذاشت که پر باشد نه خالی تا سنگ به کمک این پیچ بتواند به خوبی نگهداری شود و منجر به محکم سازی سنگ نما گردد.

هر کدام از نماها نیاز به مقاوم سازی دارند. این مقاوم سازی در اشکال و صور گوناگون انجام می شوند. برای محکم سازی سنگ نما با پیچ از راپل استفاده می شود. این نوع محکم سازی با اتلاف زمان کمتری انجام می شود و کیفیت کار را بالا می برد. این مقاوم سازی بر روی نماهای مختلف سنگی قابل انجام است.

برای محکم نما با پیچ از افراد ماهر و با تجربه کمک گرفته می شود. این افراد دوره لازم برای کار در ارتفاع با راپل را فرا گرفته اند و از تجربه کافی برای پیچ و رولپلاک نما برخوردار هستند.

دلایل مهم محکم سازی سنگ نما با پیچ

مقاوم سازی سنگ نما با پیچ به دلایل مختلف ضرورت می یابد. در واقع نماها هر چند وقت یک بار نیاز به بررسی یا ترمیم دارند. در غیر این صورت می توانند مشکلات زیادی برای کارفرمایان ایجاد کنند.

دلایل مهم محکم سازی سنگ نما با پیچ

محکم سازی سنگ نما با پیچ

خواص چسبندگی ملات پشت سنگ نما بعد از مدتی از بین می رود. همین موضوع نیاز به انجام مقاوم سازی سنگ نما با پیچ را ضروری می کند. در واقع شرایط جوی مانند باران، برف، باد، رطوبت، طوفان و… تاثیر زیادی بر از بین رفتن خاصیت چسبندگی دارند. البته عوامل دیگری نیز می توانند در پروژه مقاوم سازی سنگ نما مورد توجه قرار بگیرند. گاهی اوقات سنگ نما دچار شکستگی شده و نیاز به ترمیم دارد. در واقع این نوع ترمیم بیشتر به جهت زیبایی مورد اهمیت است.

خدمات ما

نمای هر ساختمانی در شکل ظاهری، فروش و قیمت گذاری آن تاثیر دارد. ضمن اینکه نماهای کثیف و آسیب دیده بر چهره و زیبایی شهر نیز تاثیر منفی دارند.

ایمنی و امنیت مهم ترین دلیل برای محکم سازی نما با پیچ است. در واقع این امنیت برای عابرین و ماشین های پارک شده یا در حال عبور از زیر ساختمان می باشد. سقوط یا ریزش سنگ نما در جوامع شهری مسئله ای متداول و رایج بوده و خسارت های مالی و جانی زیادی به همراه دارد. این موضوع به علت رعایت نکردن نکات ایمنی ساخت و ساز نمای ساختمان، عدم نسبت درست سیمان و ماسه ملات پشت نمای ساختمان، بی دقتی در اسکوپ کردن سنگ ها یا عدم اسکوپ کردن و سهل انگاری در سنگ کاری نما می باشد. هر کدام از این دلایل می توانند بعد از مدتی اسباب ریزش و سقوط سنگ نمای ساختمان را فراهم آورند.

نکات مهم در سنگ نما

در پروسه محکم سازی سنگ نما با پیچ موارد مختلفی مورد توجه قرار می گیرد. به عنوان مثال ممکن است بخشی از نما دچار ریزش سنگ شده باشد. در چنین شرایطی باید از سنگ نمای جایگزین برای پر کردن نما استفاده کنیم. نشست ساختمان نیز می تواند از دلایل شکستگی یا سقوط سنگ نما باشد. گاهی نیز از داخل ساختمان به سنگ نما ضربه وارد شده و همین مسئله باعث بروز شکستگی در سنگ نما می شود.

دلایل مهم محکم سازی سنگ نما با پیچ

نکات مهم در محکم سازی با پیچ

آب باران با نفوذ به درون سنگ نمای ساختمان باعث شل شدن و آسیب دیدگی سنگ ها خواهد شد. برای محکم سازی نما علاوه بر پیچ از تجهیزات دیگری نیز استفاده می شود. چسب پلی پورتان و اپوکسی می تواند برای مقاوم سازی نماهای شیشه ای و فلزی کارایی داشته باشد. این چسب ها در برابر عواملی نظیر طوفان، زلزله، عوامل جوی و… مقاومت دارند و می توانند گزینه مناسبی برای آب بندی یا مقاوم سازی نمای ساختمان باشند. البته این نوع مقاوم سازی برای هر نوع نمایی جواب گو ست.

سنگ با پیچ برای نماهای سنگی

مقاوم کردن سنگ نما برای نماهای سنگی ضرورت دارد. البته هر فرد بی تجربه و تازه کاری قادر به محکم سازی سنگ نما نیست. برای این کار باید از خدمات کار در ارتفاع شرکت جهان راپل کمک بگیرید. این شرکت تمام خدمات خود را به شکل تضمینی به مشتری ارائه می کند. تمام کارکنان و راپل کاران این شرکت بیمه هستند و خدمات خود را به شکل اصولی ارائه می کنند. این نوع افراد همواره سعی دارند تمام دقت را در محکم سازی سنگ با پیچ و رولپلاک مورد توجه قرار دهند. در واقع مقاوم سازی نمای ساختمان باید به گونه ای انجام شود که سنگ نما دچار آسیب نشود.

تعداد پیچ های به کار گرفته برای سنگ نما با توجه به ابعاد سنگ انتخاب می شود. سایز پیچ نیز با توجه به ضخامت و متریال سنگ انتخاب خواهد شد. در واقع تمام این امور برای بالا رفتن کیفیت و دقت کار اهمیت زیادی دارد.

سنگ نما بدون داربست

محکم سازی سنگ نما با پیچ بدون داربست انجام می شود. داربست ها برای نماکاری هزینه زیادی به همراه دارند و میزان ایمنی کار را به شدت کاهش می دهند. امکان جا به جایی بر روی داربست سخت بود و به همین خاطر برخی از افراد از روی داربست سقوط می کردند. امروزه کمتر می شنویم که راپل کاران از نما بر روی زمین سقوط کنند. محکم سنگ نما با پیچ زمانی که از راپل استفاده می شود، بسیار سرعتی خواهد بود و کیفیت کار نیز افزایش پیدا می کند.

دلایل مهم محکم سازی سنگ نما با پیچ

نحوه محکم سازی سنگ نما با پیچ

برای پیچ و رولپلاک نما نیاز به طناب ابریشمی، راپل کاران حرفه ای، دریل هیلت، رولپلاک و پیچ دارید. توجه داشته باشید که هر نمایی بعد از 15 سال نیاز به محکم سازی سنگ نما با پیچ دارد. بنابراین بهتر است پیش از سقوط نما، ایمنی لازم را در مورد نماهای ساختمانی اجرا کنید. این زمان مربوط به نماهایی است که تمام اصول برای ساخت نماکاری را رعایت کردند. اگر نما در حین ساخت و ساز به خوبی اسکوپ نشده باشد یا عملیات ملات ریزی پشت سنگ را به درستی انجام نداده باشند، در این صورت محکم سازی سنگ نما با پیچ بعد از گذشت 4 سال ضروری می شود.

نحوه محکم سازی سنگ نما با پیچ

پیچ و رولپلاک های انتخابی برای محکم سازی نما به عنوان نگهدارنده و محافظ سنگ مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ ها با پیچ و رولپلاک می توانند به شکل مناسبی در محل خود ثابت شوند. ممکن است نمای ساختمان شما آجری یا سنگی باشد. هر کدام از این نماها بعد از گذشت مدتی نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارد. برای مقاوم سازی نمای آجری از بند کشی استفاده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست