عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان اهمیت دارد؟

عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان اهمیت دارد؟ عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان اهمیت بسیاری دارد. به طور کلی…

عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان اهمیت دارد؟

عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان اهمیت بسیاری دارد. به طور کلی شهرهای شمالی در فصول مختلف تحت بارندگی هایی با شدت و ضعف متوسط تا زیاد قرار می‌گیرند. بنابراین این بارندگی ها می توانند زمینه فرسایش و تخریب نماهای ساختمانی را در شهرهای شمالی و رطوبتی فراهم کنند. برای پیشگیری از این خسارات ما چندین روش مقاوم سازی نما را پیشنهاد می کنیم.

ضرورت عایق نما در بابل و آمل و بابلسر

عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان می تواند شرایط بهینه و مطلوبی را برای فضای ساختمان های مختلف فراهم کند. همچنین می تواند شرایط جوی را به خوبی کنترل نماید.

تاثیر نوسانات دمایی

طبیعت از دیرباز تحت تاثیر شرایط محیطی از جمله وجود آلاینده ها، گرد و غبار، رشد گیاهان، میکروارگانیسم ها و سایر موارد قرار می گیرد و از طرفی نیز پارامترهای جوی مانند نوسانات دما، تابش نور خورشید، رطوبت، رعد و برق، آب باران، یخبندان بارش برف و… بر روی عناصر طبیعت تاثیر می گذارد. به عنوان مثال سنگ با درجه قابل توجهی از مقاومت و استحکام بعد از گذشت چند سال از پیدایش در اثر شرایط محیطی و پارامترهای جوی دچار فرسایش و هوازدگی می‌شود.

در نهایت از قالب اصلی خود خارج شده و به شکل خرده سنگ در می آید. نوسانات دمایی یکی از مهم ترین عللی هستند که می‌ توانند هوازدگی و فرسایش سنگ را موجب شوند و این مسئله مختص سنگ ها نیست و بر روی هر نوع متریال و مصالحی تاثیر خود را می گذارد. سنگ ها در طی روز یا فصول گرم تابش بیش از اندازه خورشید را تجربه می کنند و دچار گرمای مازاد می شوند. در بیشتر مواقع شب ها انرژی خود را از دست می‌دهند. این مسئله در تمام فصول به ویژه فصل زمستان اتفاق می‌افتد.

تغییرات دمایی کم کم شرایط تخریب سنگ را فراهم می‌ کنند. در این شرایط سنگ ها به شکل مرتب تحت تاثیر انبساط و انقباض قرار می گیرند. در نهایت نیز فرو می ریزند و تخریب می شوند.

تاثیر رطوبت

عامل مهم دیگر نیز رطوبت است که به شدت ساختار سنگ یا هر نوع مصالح و موادی را تحت تاثیر قرار می دهد. رطوبت به داخل فضای سنگ نفوذ کرده و در هنگام افت کردن دما به شکل یخ زده در می آید. در نتیجه بر جداره سنگ فشار وارد کرده و باعث تخریب سنگ می شود. در چنین حالتی حجم آب نفوذ کرده به داخل سنگ در اثر یخ زدگی افزایش پیدا کرده است و به همان نسبت فشار آن نیز بیشتر شده است. بنابراین عایق نما در بابل و آمل و بابلسر برای هر نوع متریال مقاومی ضرورت دارد.

چه زمانی عایق نما در بابل و آمل و بابلسر را انجام دهیم؟

عایق نما باید در همان ابتدای ساخت و ساز یعنی درست بعد از تکمیل پروژه ساختمان سازی انجام شود. چون شما تنها در این صورت می توانید راه نفوذ هر گونه رطوبت و آبی را به داخل نمای ساختمان ببندید.

عایق بندی نمای ساختمان در سال های قبل

در گذشته نیز عایق نما برای نماهای ساختمان به کمک مواد و مصالح مختلف انجام می‌شد. سیمان یکی از روش های مقاوم سازی نما از گذشته تاکنون است که برای آب بندی نما مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه نیز در بسیاری از مراحل ساخت و ساز و حتی برای عایق نما در بابل و آمل و بابلسر نیز از روش سیمان کاری استفاده می شود.

عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان اهمیت دارد؟

عایق نما به وجود آمده با سیمان از مقاومت نسبتاً خوبی برخوردار است اما این نوع عایق کاری بر روی هر نوع متریال و مصالح قابلیت اجرا ندارد. به عنوان مثال شما نمی توانید سنگ نمای ساختمان را به کمک عایق سیمان پوشش دهید.

نماهای شیشه ای و کامپوزیت نیز قابلیت عایق کاری با سیمان را ندارند. سیمان فقط برای نمای آجری کاربرد دارد. ضمن اینکه بعد از مدتی نیاز به بازسازی و تعمیر پیدا می کند. همچنین به دلیل ظاهر زمخت و غیر یکنواختی که بر روی نمای ساختمان ایجاد می کند، در بیشتر موارد نیاز به نماکاری مجدد پیدا می کند. بنابراین بیشتر افراد روش های دیگری را برای عایق نما در بابل و آمل و بابلسر انتخاب می کنند. چون عایق نما سیمان چندان اقتصادی و مقرون به صرفه نیست و نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

استفاده از عایق نما نانو

عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان از نانو عایق کمک گرفته می شود. نانو عایق یک روش کاملا اقتصادی است که به سرعت بر روی نمای ساختمان به اجرا در می آید. البته این روش مختص فضای ساختمان ها نیست. از این مواد برای عایق کاری در نواحی مختلف همچون لوله های گرم و سرد موتورخانه، کانتینرها، سقف کارخانجات، اتوبوس ها، مخازن نفت و گاز، نماهای ساختمان، کانکس های فلزی، واگن ‌های قطار، دودکش های حرارتی و… استفاده می شود.

عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان از فرسایش، هوازدگی و خوردگی مواد و مصالح جلوگیری می کند. به همین خاطر از این ماده ارزشمند برای صنایع مختلف مانند صنعت نفت و گاز، صنعت کشتی سازی، صنعت هوایی، صنایع هسته‌ای و پتروشیمی نیز کمک گرفته می شود. زمانی که این نوع عایق بندی برای صنایع مختلف از جمله نماهای ساختمانی به اجرا در می‌آید، میزان مصرف انرژی بسیار بهینه و مطلوب می شود. در واقع این نوع عایق بندی از اتلاف انرژی و حرارت جلوگیری می کند و به این ترتیب محیط فضای کار یا ساختمان را به شکل استاندارد و متعادل در می آورد.

عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان

رنگ نانو عایق می تواند این نوع پوشش حرارتی را برای بسیاری از تاسیسات از جمله نماها، لوله ها، دیوارها، مخازن، سقف ها و … به وجود آورد. این نوع رنگ کاری به کمک اسپری، قلم مو یا رول انجام می شود و از اتلاف حرارت به خوبی جلوگیری می نماید.

چرا عایق نما در بابل و آمل و بابلسر با مواد نانو بهتر است؟

عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان در ابعاد میکرون انجام می ‌شود و تغییری در وزن و ظاهر ساختمان ایجاد نمی کند. یکی از دلایلی که مواد نانو برای آب بندی و عایق کاری مورد استفاده قرار می گیرند، همین موضوع است. این مواد هیچ گونه تغییری در نمای ظاهری ساختمان به وجود نمی آورند و شما را مجدداً مجبور به اجرای فرآیند نماکاری نمی کنند. همچنین کثیف کاری در ظاهر نمای ساختمان به وجود نمی آورند. از طرفی نیز باعث افزایش وزن ساختمان نمی شوند.

برای این که از مزایای نانو مطمئن شوید، بهتر است ابتدا در مورد این نوع عایق بندی اطلاعات لازم را به دست آورید. عایقی که به عنوان عایق حرارتی بر روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، از چسبندگی بالایی برخوردار است و هدایت حرارتی ضعیفی دارد. همین دو ویژگی کمک می کند که انتقال حرارتی در نمای ساختمان انجام نشود.

در نتیجه از خوردگی نمای ساختمان نیز محافظت انجام می گیرد. عایق بندی نمای ساختمان با مواد نانو به شکل ذره ای انجام می شود. این ذره ها دارای پرزهای فراوانی هستند. ساختار رنگ نانو به گونه ای است که به شکل ذرات بر روی نمای ساختمان قرار می گیرد و تبدیل به عایق حرارتی می شود.

جلوگیری از نفوذ رطوبت با عایق نما در بابل و آمل و بابلسر

نانو به علت طول عمر بالا می‌تواند گزینه مناسبی برای عایق بندی نمای ساختمان باشد. ضمن اینکه خواص ذراتی مانند نانو از ورود هرگونه رطوبت کم، متوسط و زیاد به داخل فضای ساختمان جلوگیری می کند. این ذرات می توانند تا عمق ۷ نانومتر به داخل نمای ساختمان نفوذ کنند و در نتیجه تمام درزها و شکاف های به وجود آمده در سطح و عمق نما چه آن هایی که با چشم قابل مشاهده هستند و چه آن هایی که امکان رویت آن ها با چشم وجود ندارد را مسدود کنند. در این صورت کلیه مراحل ایمن سازی نمای ساختمان به شکل مناسبی به اجرا در می‌آید.

قیمت ارزان

عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان با قیمت بسیار ارزان اجرا می گردد. به عنوان مثال یکی از روش هایی که برای پوشش دهی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گرفته، ایزوگام بوده است. ایزوگام از جمله روش هایی بوده که بعد از مدتی نیاز به تعمیر و بازسازی داشته است. ضمن اینکه شرایط مراقبت و نگهداری در مورد پوشش ایزوگام اهمیت زیادی داشته است. چون این پوشش نسبت به ضربه، خش، فشار، حرارت بالا و … سریع واکنش نشان می‌داده است. بنابراین بعد از گذشت مدتی خواص اولیه خود را از دست می‌داده و در نتیجه صاحبان املاک مجبور به تمدید ایزوگام یا روش های بازسازی و تعمیر آن می شده اند.

خودشویی نما

عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان از موادی شکل گرفته که تا مدت ها می ‌توانند بدون نیاز به تعمیر و بازسازی شرایط مقاوم سازی نمای ساختمان را فراهم کنند. همچنین با این نوع مواد امکان خودشویی نمای ساختمان نیز فراهم می‌شود. نمای ساختمان یکی از مواردی است که در شهرهای آلوده و پرجمعیت اهمیت زیادی دارد.

نماشویی در هر شهر و دیاری بنا به موقعیت می‌تواند ضرورت داشته باشد اما این مسئله در شهرهای آلوده در اولویت قرار دارد و به عنوان بخشی از پروسه نگهداری ساختمان مد نظر قرار می گیرد. همان‌طور که می‌دانید کثیف بودن نمای ساختمان علاوه بر اینکه ظاهر نما را زشت و نازیبا می کند، باعث بروز مشکلات مختلفی نیز می‌شود. اول اینکه قیمت ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را به شدت کاهش می دهد. همچنین امکان معامله، اجاره یا خرید ساختمان را نیز کاهش می دهد.

عایق بندی نمای ساختمان

مطلب دیگر اینکه عوامل تخریبی به فضای داخل ساختمان وارد می شوند و مسائلی از جمله ریزش، شوره زدگی، نم زدگی، نشست ساختمان و… اتفاق می افتد. برای جلوگیری از این مشکلات باید از کثیف شدن بیش از اندازه نمای ساختمان جلوگیری کنیم و نماها را به شکل مرتب با مواد مناسب شستشو دهیم. نماشویی از دیرباز مورد توجه قرار می‌گرفته اما روش های مناسبی برای شستشو مورد استفاده نبوده است.

مزیت خودشویی نانو

زمانی که از عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان استفاده می ‌کنیم، امکان شستشوی نما به خودی خود فراهم می ‌شود، مواد نانو دارای قابلیت‌های ارزشمندی هستند که یکی از این قابلیت‌ها خودشویی می باشد. یعنی سطحی که عایق نانو بر روی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، به خودی خود تمیزکاری می‌شود و دیگر شما نیازی ندارید از آب و محلول های مختلف برای شستشوی نما ساختمان کمک بگیرید.

با این مسئله هم می توانید شرایط آب بندی نما را به شکل احسنت انجام دهید، هم از یک نمای تمیز و جذاب بهره مند شوید. ضمن اینکه از پرداخت هزینه برای نماشویی نیز معاف خواهید شد.

مقاومت در برابر حریق

عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان در برابر حریق و آتش گرفتن نیز بسیار مقاوم است. این مسئله ایمنی ساختمان را به خودی خود افزایش می دهد و ارزش اقتصادی ساختمان را بالا می ‌برد. ساختمان هایی که با عایق نما نماکاری می ‌شوند، به عنوان ساختمان های ارزشمند در معاملات املاک خرید و فروش می گردند. چنین ساختمان هایی به عنوان ساختمان هایی با پایداری بالا مورد توجه هستند.

عایق کاری با مواد نانو سرعت قابل توجهی دارد، از طرفی موادی که به عنوان عایق مورد استفاده قرار می ‌گیرند، بر پایه طبیعت و محیط زیست ساخته شده اند و هیچ ضرری به همراه ندارند.

پیشگیری از رشد کپک و قارچ

در شهرهای شمالی پدیده شوره زدگی، رشد میکروارگانیسم هایی نظیر قارچ، کپک و… بر روی فضای ساختمان بسیار مشاهده می شود. علت این موضوع کاملاً مشخص است. شهرهای شمالی در معرض رطوبت بیش از اندازه قرار دارند و این شرایط برای رشد میکروارگانیسم هایی همچون قارچ و کپک بسیار مناسب است. در این شهرها احتمال رشد گیاهان بر روی نما وجود دارد. تمام این مسائل با عایق نما در بابل و آمل و بابلسر اب بندی ساختمان و آب بندی نما به راحتی کنترل می شود.

خنثی کردن اثر اشعه ماوراء بنفش

زمانی که آب بندی نما را به شکل احسن انجام می‌دهیم، ساختمان را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید ایمن می کنیم. همانطور که می دانید اشعه ماورا بنفش می تواند تاثیر منفی بر روی مواد و متریال ساختمانی داشته باشد. سطوح ساختمانی بعد از گذشت مدتی در اثر تابش خورشید، تغییرات دما، اثر رطوبت و … دچار تغییر رنگ می شوند. با عایق بندی نمای ساختمان می توان از تغییر رنگ در گذر زمان جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست