عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی

عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی با مواد مناسب عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی می تواند به کمک مواد مختلف انجام شود. به…

عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی با مواد مناسب

عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی می تواند به کمک مواد مختلف انجام شود. به عنوان مثال در گذشته عایق بندی ساختمان به کمک ایزوگام یا قیرگونی انجام می‌شد اما متاسفانه این روش ها چندان مقرون به صرفه و اقتصادی نبودند و بعد از مدتی جای خود را به روش‌های بهتری دادند.

ایزوگام ها به مراقبت و نگهداری بیش از اندازه نیاز داشتند. طوری که هرگونه ضربه و فشار و خراشیدن می توانست آن ها را در نواحی سطحی دچار آسیب کند. از طرفی دمای بیش از اندازه نیز می‌توانست این نوع مواد را تحت تاثیر قرار دهد. برای اجرای ایزوگام باید بسترسازی مربوط به نمای ساختمان به خوبی انجام می‌شد. این مواد بر روی مصالح خاصی همچون سیمان و سنگ قابلیت چسبندگی داشتند. ضمن اینکه برای استفاده از آن ها بر روی نمای ساختمان باید ابتدا فرایند گرمادهی به آن ها انجام می‌شد.

عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی

ایزوگام ها می توانستند تا چندین سال شرایط مقاومت ساختمان را در برابر رطوبت و شرایط جوی به وجود آورند اما بعد از گذشت مدتی کارآیی خود را از دست می‌دادند یا نیاز به تعمیر و بازسازی داشتند.

مواد نانو و رزین جایگزین ایزوگام

در حال حاضر عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی بیشتر به کمک مواد نانو و رزین انجام می شود. رزین ها نیز با ترکیبی از چسب همراه هستند. این موضوع شرایط مناسبی برای آب بندی به وجود می آورد. از رزین برای پر کردن درز و شکاف های به وجود آمده بر روی سنگ ها استفاده می شود. بسیاری از افراد با مشاهده انواع سوراخ بر روی سنگ نمای ساختمان بسیار نگران می شوند. نگران نباشید. این سوراخ ها را می‌توان به کمک مواد رزین به خوبی پوشش داد. رزین به عنوان عایق نما به کمک کارتک بین بندهای سنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی با پلی اورتان با پلی اورتان

پلی اورتان یکی از چسب هایی است که برای عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی بسیار استفاده می شود. همچنین برای آب بندی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید مقاومت دارد. به همین خاطر برای آب بندی و عایق کاری نما توصیه می‌شود. همچنین امکان رنگ زدن آن وجود دارد. بنابراین کسانی که از این نوع چسب بر روی نمای ساختمان استفاده کرده‌اند، می‌توانند آن را به رنگ سایر قسمت های نمای ساختمان درآورند. از طرفی چسب پلی اورتان در مقابل شرایط رطوبتی مقاومت لازم را دارد و برای آب بندی نماهای سنگی مانند گرانیت، نماهای کامپوزیتی و نماهای شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب سیلیکونی

این چسب ها در برابر فشار مقاومت قابل توجهی دارند. همچنین از رشد قارچ ها، کپک ها، گیاهان، میکروارگانیسم ها و … بر روی نمای ساختمان ممانعت می کنند. چسب های سیلیکونی به عنوان چسب های منعطف نیز معرفی می شوند. همین انعطاف باعث می شود که از این چسب ها برای آب بندی نماهای مختلف استفاده شود.

برای ضد آب کردن نمای ساختمان نیز از چسب کاشی و آنتیک استفاده می شود.

توجه داشته باشید اگرچه جنس مواد و مصالحی که برای عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی مورد استفاده قرار می گیرد، اهمیت دارد اما دقت و حوصله فردی که این فرآیند را انجام می دهد نیز اهمیت به مراتب بیشتری دارد. چون مواد با کیفیت اگر به شکل اصولی بر روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار نگیرند، چندان مقاومت ندارند و ماندگار نخواهند بود.

عایق کاری با مواد نانو

عایق نانو نمای ساختمان در میان سایر روش های عایق جایگاه مهم تری دارد. اول این که این نوع عایق بندی ضد باکتری بوده و از رشد سایر میکروارگانیسم ها بر روی نمای ساختمان ممانعت می کند. خواص آب گریزی دارد و از تجمع رطوبت و آب باران بر روی سطح نمای ساختمان جلوگیری می کند. همچنین می‌تواند دوام و استحکام لازم را برای نمای ساختمان فراهم کند. چون آن را در برابر شرایط جوی و محیطی به خوبی ایمن می کند. عایق رطوبتی بسیاری در حال حاضر به عنوان عایق نانو در بازار معرفی می‌شوند اما واقعیت امر این است که این نوع عایق ها فقط دارای مقداری ذرات نانو هستند و به شکل کامل نیز با فناوری نانو تولید نشده‌اند.

عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی

البته پیش از انجام فرایند عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی ابتدا بهتر است در مورد کلیه عایق ها اطلاعات لازم را به دست آورید و آن ها را از نظر کیفیت و عملکرد مورد بررسی قرار دهید. در این صورت می توانید مقاوم سازی نما را فراهم آورید. عایق نانو نما می تواند برای سطوح سیمانی، سنگی و آجری مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین بر روی قطعات گچی پیش ساخته نیز قابلیت کاربرد دارد. از طرفی این نوع عایق رطوبتی بر روی سایر نماهای نو ساخت و قدیمی قابلیت استفاده دارد.

عایق نانو را هم می‌توان در فضای داخلی ساختمان استفاده کرد و هم می‌توان برای فضای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار داد. برای سازه های ساحلی نیز کاربرد قابل توجهی دارد.

عایق نانو چیست؟

فرض کنید شما قصد دارید عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی را به کمک مواد نانو اجرا کنید. ابتدا بهتر است در مورد این مواد اطلاعات لازم را به دست آورید. نانو به شکل مایع عرضه می‌شود و بدون رنگ می‌باشد. شفافیت قابل توجهی دارد و دارای ترکیباتی همچون سیلان سیلوکسان می باشد.

زمانی که به عنوان عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند ظرف مدت سه ساعت به عمیق ترین لایه مصالح و متریال ساختمان راه پیدا کند و تمام درزها و شکاف های داخلی مصالح و متریال را پوشش دهد. این زمان برای عملکرد و خشک شدن مواد نانو در نظر گرفته می‌شود.

چگالی آن نیز برابر با 1.02 می باشد. دمای مورد نیاز برای آتش گرفتن این مواد بالای ۱۰۰ درجه بوده و این مسئله نشان می دهد که این مواد ضد حریق هستند. برای اینکه بتوانیم یک متر مربع از مساحت نمای ساختمان را با مواد نانو عایق بندی کنیم، به ۱۸ تا ۳۰ گرم نانو نیاز داریم. این نوع عایق را فقط می توانید به مدت یک سال در بسته بندی ذخیره کنید.

عایق نانو در بسته های ۲۰ کیلویی، ۴ کیلویی و یک کیلویی عرضه می شود. عایق رطوبتی نانو بر پایه آب بوده و کاملاً با طبیعت و محیط زیست سازگاری دارد. قیمت نانو برای آب بندی سنگ نما با توجه به میزان نانو ذرات، کیفیت مواد و حجم عایق نما متفاوت خواهد بود.

شرایط عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی

مسئله مهم در مورد عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی این است که اگر شما برای این فرایند از مواد نانو کمک بگیرید، در واقع مواد کاملاً بهداشتی را مورد استفاده قرار داده اید. ضمن اینکه این مواد می توانند برای تمام سطوح ساختمان با هر نوع مواد و متریال مورد استفاده قرار بگیرند. خوشبختانه هیچگونه استثنایی در این مورد وجود ندارد.

مقرون به صرفه و اقتصادی

زمانی که شما این مواد را برای عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی مورد استفاده قرار می دهید، یک انتخاب مقرون به صرفه و اقتصادی کرده‌اید.

عایق نانو نسبت به سایر متریال و موادی که برای عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مقرون به صرفه و اقتصادی هستند. بیشتر آب بندها و عایق های نما در مدت کوتاهی نیاز به بازسازی، تعمیر یا تعویض پیدا می کنند. این در حالی است که عایق نانو نسبت به سایر مواد عمر مفید و قابل توجهی دارد و نیاز به نگهداری، تعویض و تعمیر ندارد. این عمر حداقل بالای ۱۰ سال تخمین زده می شود.

خودشویی نانو

عایق نانو از خواص خودشویی برخوردار است. بنابراین زمانی که بر روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد، از کثیف شدن نمای ساختمان جلوگیری می کند. حال آنکه نمای ساختمان به شکل روزمره در معرض انواع آلاینده‌ها، آب باران، گرد و غبار و … قرار دارد. بنابراین بحث نماشویی و جلوگیری از کثیف شدن نمای ساختمان اهمیت بسیاری دارد.

وزن سبک و اجرای آسان عایق نانو

عایق نانو نما بسیار سبک بوده و هیچ وزن اضافه و فشاری را بر روی نمای ساختمان تحمیل نمی کند. ضمن اینکه می توان این مواد را به آسانی و به راحتی بر روی نما ساختمان مورد استفاده قرار داد. این مواد به راحتی به نقاط ارتفاعی ساختمان حمل می شوند.

مقاومت و سازگاری بالا

عایق نانو از سازگاری قابل توجه با طبیعت و محیط زیست برخوردار است و هیچ گونه ضرری به همراه ندارد. در برابر اشعه تابش خورشید به ویژه ماوراء بنفش بیشترین مقاومت را نشان می دهد. بسیاری از سازه های ساخت به دلیل عدم مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید بعد از مدتی دچار تخریب شدید می‌شوند. بسته به نوع متریال و موادی که بر روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفته، می توانید مواد نانو را به دو شکل مات یا براق مورد استفاده قرار دهید. این مطلب کاملاً به نظر و سلیقه شخصی مشتری مربوط می شود.

جالب است بدانید مواد نانو در نماهای سیمانی از قابلیت نفوذ بسیار بالایی برخوردار هستند و به شکل موثری می توانند آب بندی و عایق رطوبت نما را در این نماها به وجود آورند. نماها باید در برابر رطوبت، هوازدگی و فرسایش مقاومت داشته باشند. این مسئله برای انتخاب عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود به مراتب اهمیت بیشتری دارد.

برای اجرای این نوع عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی می توانید از اسپری یا قلم مو کمک بگیرید.

جلوگیری از تغییر رنگ

برای جلوگیری از تغییر رنگ نمای ساختمان نیز می‌توانید از عایق نانو کمک بگیرید. این عایق از تغییر رنگ نیز ممانعت می کند.

ویژگی های قابل اتکا در عایق نانو نما

مقاومت، استحکام و تثبیت نمای ساختمانی به کمک عایق نانو به بالاترین حد ممکن می رسد و امکان کنده شدن مواد از سطح عایق شده به صفر می‌رسد.

آبگریزی یکی از مهمترین ویژگی های عایق نانو است. این ویژگی مقاومت بالای نانو را به خوبی توجیه می کند.

دیوار نما باید امکان تنفس داشته باشد. عایق نانو شرایط تنفسی را برای دیوار نمای ساختمان فراهم می کند.

در بیشتر مواقع شاهد شوره زدگی در ملات سنگ هستیم. به کمک عایق نانو می توان از ایجاد شوره زدگی ملات ممانعت کرد.

آماده سازی نما برای عایق نانو

  • توجه داشته باشید عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی می تواند بخش قابل توجهی از مقاومت نمای ساختمان را فراهم کند اما پیش از اینکه این فرآیند را بر روی نمای ساختمان به اجرا در آورید، ابتدا بهتر است از محکم بودن سطح زیر عایق اطمینان پیدا کنید. چون اگر این تثبیت انجام نشود، بعد از عایق کاری آب همچنان به زیر عایق راه پیدا کرده و در نتیجه شرایط برای لانه گزینی و رشد حشرات، میکروارگانیسم‌ها، کپک ها، قارچ ها و … فراهم می‌شود.
  • از طرفی تمیزکاری اولیه نمای ساختمان برای هر نوع مصالح و متریالی قبل از کار کردن با مواد نانو اهمیت دارد. چون شرایط برای جذب مواد نانو را به شکل ایده آل فراهم می کند. بنابراین اگر به دنبال کار با کیفیت و دقیق هستید، حتماً باید اصول کار را مد نظر قرار دهید.
  • سطحی که برای عایق انتخاب شده است، باید بدون یخ زدگی باشد و خیس یا مرطوب نباشد.
  • اگر نمای شما مرطوب است بهتر است از پمپ هوا برای خشک کردن آن کمک بگیرید.

عایق رطوبتی نما در لاهیجان و لنگرود اب بندی

  • در هنگام اجرای عایق نانو نیز باید از عملکرد رندرها و پلاسترها کاملاً اطمینان پیدا کنید.
  • توجه داشته باشید سوراخ ها و حفره های به وجود آمده بر روی نما قبل از انجام فرایند عایق کاری باید به خوبی پوشش داده شوند. برای این پوشش دهی می توانید از چسب های آب بندی نما استفاده کنید.
  • تعمیرات نما باید سه روز قبل از عایق کاری با مواد نانو انجام بگیرند.
  • برای اجرای بهتر عایق نانو به دمای بین ۷ تا ۳۵ درجه سانتیگراد نیاز داریم. بنابراین بهتر است روزهای سرد یا خیلی گرم را برای عایق کاری با مواد نانو انتخاب نکنید.
  • بهتر است در زمان اجرای نانو نور مستقیم خورشید وجود نداشته باشد. بنابراین ساعات صبح یا بعد از ظهر گزینه مناسبی برای انجام فرایند عایق کاری است.
  • در روزهایی که بارندگی اتفاق افتاده حدود هشت ساعت بعد از بارش، عایق کاری را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست