شستشوی نما در کرج تهران و روشهای مختلف

شستشوی نما در کرج تهران روش های شستشوی نما در کرج تهران نمای ساختمان ها معمولا بعد از مدت زمانی در معرض انواع آلایندگی ها قرار می گیرد و شکلی…

شستشوی نما در کرج تهران

روش های شستشوی نما در کرج تهران

نمای ساختمان ها معمولا بعد از مدت زمانی در معرض انواع آلایندگی ها قرار می گیرد و شکلی نامناسب و تیره به خود می گیرد که موجب دلزدگی اطرافیان می گردد. پاکیزگی و زیبایی نمای ساختمان ها پیش از هر چیز دیگری در جذب نگاه های مردم تأثیرگذار است.

امروزه شستشوی نما در کرج تهران در ساختمان های بلند با نماهای شیشه ای، برج ها، هتل ها و مراکز تجاری با روش های مخصوصی صورت می گیرد که باعث زیباتر جلوه دادن نمای ساختمان ها می گردد.

وجود ساختمان های بلند و برج های بلند بالا کار نماشویی را در روزگاران قدیم خیلی پیچیده و سخت می کرد و در برخی از ساختمان ها استفاده از داربست جوابگوی نبود و با توجه به دردسر و ریسک بسیار بالا نماشویی ساختمان های بلند با داربست عملا غیر ممکن می بود ولی امروزه با رشد و پیشرفت علم و دانش تکنولوژی که به خود دیده است، شستشوی نما در کرج تهران در ساختمان های بلند و برج های غول پیکر با درصد ایمنی بالایی صورت می گیرد. به واقع نماشویی امروزه با استفاده از راپل و کار در ارتفاع با طناب ها مخصوصی صورت می گیرد که از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است.

شستشوی نمای ساختمان با داربست

در گذشته نمای ساختمان ها با استفاده از داربست های فلزی صورت می پذیرفت که با استفاده از این روش جرم زدایی نما صورت می گرفت. اما استفاده از این روش، علاوه بر هزینه خدمات ارائه شده کارکنان آن، هزینه نصب و راه اندازی داربست را نیز در بر داشت؛ لذا برآورد هزینه را نسبت به روش راپل بالاتر می برد.

روش های گوناگون شستشوی نما

امروزه شستشوی نما به روش های متعددی صورت می گیرد که در اینجا با انواع روش های نماشویی آشنا می شویم:

بوسیله دستگاه واتر جت

این روش شستشو بدین صورت است که آب با فشار بسیار زیاد بر نما پاشیده می شود و انواع آلایندگی روی آن را از بین می برد. این دستگاه فرآیند شستشو را با آب سرد و گرم صورت می بخشد.

در واقع دستگاه واترجت قابلیت شستشوی نمای سیمانی، آجری، کامپوزیت، شیشه ای، سنگی و کلیه سطوح را داراست.

بوسیله واتر سند بلاست

این روش شستشو بیشتر برای نماهایی قابل استفاده است که آلودگی زیادی دارند و نما دارای جرم و رسوب های زیادی است که بسته به حجم جرم سطوح و رسوبات سیلیس با استفاده از دانه های مخصوص در فرآیند نماشویی بکار گرفته می شود.

در واقع در انجام این فرآیند، سیلیس با فشار آب زیاد توسط دستگاه واترجت، به سطوح کثیف پاشیده می شود که موجب پاکسازی انواع چربی ها، مواد زائد، رنگ، جرم و رسوبات موجود می گردد.

شستشوی دستی نما با روش ابر و طی

ساده ترین و ابتدایی ترین روش ممکن برای شستشوی نما در کرج تهران، به حالت دستی و با روش ابر و طی می باشد که با استفاده از این روش می توان نمای کامپوزیت و پنجره های نمای ساختمان و همچنین نماهایی را شستشو داد که جنس آن ها به طور کلی از شیشه است و امکان شستشو با واتر جت در آن وجود ندارد.

این نوع شستشو مخصوص نماهایی است که سطوح صیقلی و درخشان دارند و مسلما جزء ساختمان ها غول پیکر و چندین طبقه نیستند؛ بلکه برای نماهای کوچک مورد کاربست قرار می گیرد.

یکی از نکات قابل توجهی که ذکر آن در اینجا لازم و ضروری به نظر می رسد، این امر است که پیش از شستشوی نمای سنگی، می بایست نمای ساختمان پیچ و رولپلاک گردد، سپس فرآیند شستشو صورت پذیرد.

چرا که بیشتر نماهای سنگی نیازمند واتر جت یا واتر سند بلاست برای نماشویی و تمیزی آن هستند؛ لذا در این روش ها- همان طور که یادآور شدیم- آب با فشار زیادی به سطح نما پاشیده می شود و در واقع آب به پشت سنگ نفوذ می کند که در این صورت سنگ از ملات تهی گشته و باعث ریزش و سقوط سنگ نمای ساختمان می گردد، لذا أکیدا توصیه می گردد قبل از شستشو، نمای ساختمان پیچ و رولپلاک گردد تا مقاوم و مستحکم گردیده و باعث ریزش سنگ نما نگردد.

انواع شوینده ها در واتر جت

به طور کلی سه نوع شوینده در واترجت استفاده می گردد که عبارتند از:

  1. نماشویی ساختمان با آب

تنها با فشار آب برای شستشوی نمای ساختمان استفاده می شود و نیازی به انواع شوینده ها و ساینده های قوی نیست؛ لذا برای از زدودن گرد و خاک و ساختمان هایی است که چندان در معرض آلایندگی واقع نگردیده اند.

پس واترجت فقط به وسیله آب نما را شستشو می دهد ولی در صورت آلودگی و کثیفی بیشتر نیاز به مواد شوینده قوی تری است.

  1. نماشویی با آب و سیلیس

ساختمانی که جرم های سخت و لکه های قدیمی دارد می بایست با آب و سیلیس شستشو گردد تا تمامی لک ها و جرم ها از بین روند.

نماشویی با سیلیس برای زدودن تیرگی های نمای ساختمان با آجرهای سه سانتی بهترین گزینه است.

  1. اسید شویی نمای ساختمان

اسیدشویی نما از قویترین مواد شوینده بوده و می توان رنگ و جلایی نو به ساختمان ها داد. با استفاده از این روش، ساختمان های بسیار کثیف، شستشو می گردند و موجب تغییر ظاهری نما و حفظ زیبایی مجدد آن می گردد.

البته نباید فراموش کرد که شستشوی نما در کرج تهران با اسید شویی بسیار حساس بوده و باید در این زمینه تجربه لازم را کسب نمود تا از آسیب ها و خطرات احتمالی آن گریخت.

مزایا و معایب شستشوی نما

شستشوی نما در کرج تهران دربردارنده مزایای زیادی است که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم.

  1. ترمیم سنگ نمای ساختمان
  2. کاهش هزینه داربست
  3. عدم اشغال نمودن فضای گسترده
  4. سرعت عمل بالا
  5. ایمنی

و از جمله معایب آن، ریزش احتمالی سنگ های نما و از بین رفتن کیفیت آن می باشد چرا که آلایندگی هوا و جرم و کثیفی روی سنگ ها سبب شکننده شدن آن ها می شود که با مرور زمان سبب افزایش هزینه ترمیم آن می گردد.

اجرای نانو بعد از شستشوی نمای ساختمان

بعد از نماشویی ساختمان بهترین روش برای محافظت از نما، خدمات نانوی نمای ساختمان می باشد. در واقع استفاده از نانوی ساختمان می تواند سطح بیرونی ساختمان را در برابر هر عامل فرسایشی و بارانهای اسیدی و جرو کثافتی محافظت نماید.

بهره جستن از نانو برای شیشه ها بسیار حائز اهمیت است. چرا که از لکه های ناشی از باران و گرد و غبار جلوگیری به عمل می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست