درزگیری سنگ نما به روش اصولی و استاندارد

درزگیری سنگ نما به روش اصولی و استاندارد درزگیری سنگ نما برای ساختمان های سنگی ضرورت دارد. امروزه بسیاری از نماهای ساختمانی در نوع سنگ تهیه می شوند. نماهای سنگی…

درزگیری سنگ نما به روش اصولی و استاندارد

درزگیری سنگ نما برای ساختمان های سنگی ضرورت دارد. امروزه بسیاری از نماهای ساختمانی در نوع سنگ تهیه می شوند. نماهای سنگی از مقاومت قابل توجهی در برابر آب باران، برف، یخبندان، باد، هوای سرد، نوسانات دمایی و … برخوردار می باشند. به همین خاطر بیشتر اقلیم های کشور از نماهای سنگی برای ساختمان سازی بهره مند می شوند.

سنگ های نما در هنگام اتصال به یکدیگر با منافذ و درزها رویت می شوند. این منافذ و درزها نیاز به پوشش دهی قوی دارند. چون در غیر این صورت شرایط شوره زدگی و نم زدگی دیوارهای داخلی ساختمان را فراهم می آورند و اگر باز هم مورد بی توجهی واقع شوند، شرایط نابودی ساختمان را فراهم می آورند.

درزگیری سنگ نما با مواد نانو

برای عایق و اب بندی سنگ نما از مواد نانو کمک گرفته می شود. مواد نانو شرکت ما با ترکیبی از مواد دست ساز برای عایق بندی و درزگیری نمای ساختمان به کار گرفته می شود. مواد عایق بندی با ضمانت نامه 15 ساله به مشتریان عرضه می شوند. مواد نانو با کیفیت قابل توجهی تولید می شوند و می توانند شرایط زیبایی و استحکام نمای ساختمان را فراهم کنند.

درزگیری سنگ نما
درزگیری سنگ نما

درزگیری نمای ساختمان با طناب راپل

درزگیری سنگ نما برای انواع سنگ های تراورتن، مرمر، گرانیت و … قابل انجام است. اب بندی سنگ نما به کمک طناب راپل انجام می گیرد. طناب راپل شرایط عایق بندی و درزگیری نما را تا ارتفاع بالا فراهم می آورد. کار کردن با طناب راپل سرعت آب بندی و درزگیری را افزایش می دهد. از این رو بیشتر صاحبان ملک ترجیح می دهند از روش های سرعتی و استاندارد برای عایق بندی و درزگیری سنگ نما بهره مند شوند.

فواید درزگیری نمای سنگی ساختمان

نفوذ رطوبت به درون نما باعث نابودی ساختمان و نما می گردد. نفوذ رطوبت به درون نمای سنگی به تدریج سبب کنده شدن سنگ های نما شده و موجب از بین رفتن نما می گردد. درزگیری سنگ نما، شما را از پرداخت هزینه های سنگین برای انجام تعمیرات یا بازسازی نمای ساختمان معاف خواهد کرد.

در گذشته بیشتر از روش های قیرگونی یا ایزوگام برای درزگیری ساختمان استفاده می شده اما امروزه این روش ها جای خود را به مواد نانو داده اند. خوشبختانه مواد نانو را می توان برای پوشش های مختلف ساختمانی همچون انواع سنگ، آجر، چوب، شیشه، فلز و … مورد استفاده قرار داد. مواد نانو به وسیله چسب های مخصوص برای درزگیری سنگ مورد استفاده قرار می گیرند. این چسب ها از قدرت بالای چسبندگی برخوردار می باشند و کیفیت کار عایق کاران را به خوبی تضمین می کنند.

عوامل جوی در تمام فصول سال عایق بندی نمای ساختمان را ضروری می کنند. عایق بندی از ورود گرد و غبار، گرما، سرما، رطوبت، آلودگی و … به داخل فضای ساختمان جلوگیری می نماید.

درزگیری سنگ نما از مواردی است که باید به شکل اصولی انجام شود. چون تنها در این صورت می تواند عایق بندی حفاظت لازم را در برابر عوامل جوی به همراه داشته باشد. وجود درز در نمای سنگی می تواند بعد از هر بارندگی شدید حدود 10 لیتر آب را در هر متر مربع جذب نماید. درزگیری نما می تواند از بروز خسارات و آسیب به نما و ساختمان جلوگیری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست