اهمیت دادن آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر

آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر با تجهیزات پیشرفته آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر به عنوان گزینه ای مهم برای استحکام و دوام ساختمان مورد…
اجرا عایق کاری نانو بر روی سایر سطوح

آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر با تجهیزات پیشرفته

آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر به عنوان گزینه ای مهم برای استحکام و دوام ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد زمانی که می خواهند برای آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر و سایر شهرهای رطوبتی ایران هزینه کنند، دچار تردید می شوند. آن ها چنین تصوری دارند که انجام فرآیند آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر و سایر شهرهای بارانی ضرورت چندانی ندارد. آب بندی از فرآیندهایی است که باید به عنوان بخشی از مراحل تکمیل سازی ساخت و ساز ساختمان مورد توجه قرار بگیرد.

ضرورت آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر

آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر نه تنها یکی از فرایندهای ضروری است، بلکه این آب بندی باید به موقع و به هنگام نیز انجام شود. چون تنها در این صورت می‌تواند شرایط مورد انتظار مشتریان را فراهم کند. آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر یک روش کاملاً بهینه و مقرون به صرفه برای مقاوم سازی نمای ساختمان است. ممکن است شما برای نما کاری و ساخت نمای ساختمان هزینه بسیار زیادی پرداخت کرده باشید. در چنین شرایطی حفاظت از سنگ نمای ساختمان و نمای ساختمان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. اگر آب بندی نما به موقع انجام شود، می ‌تواند وضعیت ایستایی و تثبیت سنگ نمای ساختمان را به خوبی حفظ کند.

آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر با تجهیزات پیشرفته

نحوه اجرای آب بندی سنگ نمای ساختمان

چنین سنگ نمایی می تواند تا سال های سال به عنوان یک نمای تثبیت شده مورد استفاده قرار بگیرد. در مورد آب بندی سنگ نمای ساختمان نیز تصورات غلطی وجود دارد. بسیاری از افراد گمان می‌ کنند با انتخاب سنگ نما برای نما کاری نیازی به انجام آب بندی نما ندارند.

این در حالی است که سنگ نماهای ساختمانی با توجه به حجم و ابعاد گسترده‌ای که دارند، نیاز به تثبیت به مراتب بیشتری دارند. هرگونه لغزش و سقوط در مورد این سنگ ها می تواند خسارات مالی و جانی بسیاری به همراه داشته باشد. ضمن اینکه مشکلات به مراتب بیشتری را نیز برای مالکان و صاحبان ساختمان به همراه دارد. مسلماً درز و شکاف ایجاد شده بر روی سنگ نمای ساختمان زمینه برای نفوذ رطوبت و سایر عوامل جوی را فراهم می کند. انبساط و انقباض و تغییرات دمایی نیز می تواند شدت تاثیر رطوبت بر روی تخریب سنگ نمای ساختمان را به شدت افزایش دهد.

جلوگیری از تخریب سنگ نما به کمک آب بندی سنگ نمای ساختمان

با آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر می توان از تخریب تدریجی سنگ نمای ساختمان جلوگیری کرد و آن را به شکل مناسبی حفظ نمود. این مسئله در سنگ نمای ساختمان با توجه به وزن قابل توجهی که دارد، اهمیت به مراتب بیشتری پیدا می کند. آب نفوذ یافته به داخل سنگ نما می تواند وزن سنگ نمای ساختمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

مزایای عایق نانو در نوشهر

آب بندی و عایق نانو در نوشهر می ‌تواند بستر محافظی برای سنگ نمای ساختمان به وجود آورد. این عایق کاری به کمک مواد نانو انجام می شود. بنابراین ویژگی های خاصی به همراه دارد. از عایق نانو به عنوان یک عایق مستحکم و مقرون به صرفه یاد می شود. چنین عایقی با توجه به میزان عمر و دوامی که دارد، می تواند سال های سال بر روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. این دوام و عمر نشان می دهد که آب بندی و عایق نانو در نوشهر گزینه ای اقتصادی و بهینه می باشد.

انجام عایق نانو در نوشهر کار هر فرد آماتوری نیست. برای اجرای این نوع عایق بندی نیاز به افراد متخصص و حرفه ای داریم. برای اینکه بتوانید از حداکثر توانایی و خصوصیات مواد نانو بهره مند شوید، باید ترکیبات خمیری آن را به شکل مناسبی تهیه کنید. این ترکیبات از مواد نانو، پودر سیمان، پودر سنگ و آب تشکیل شده است. در صورتی که نسبت های موجود در آن به خوبی رعایت شده باشند، مواد نانو به حالت خمیری در می آیند.

مزایای عایق نانو در نوشهر

آب بندی سنگ نمای ساختمان

عدم تغییر در وضعیت ظاهری نما

مواد نانو برای آب بندی و عایق نانو در نوشهر گزینه مناسب تری هستند. چرا که به کمک این مواد می توان سطوح مختلف نما را به شکل مناسبی ضدآب کرد. ضمن اینکه این نوع آب بندی باعث تغییر رنگ مصالح نمای ساختمان نمی شود. با توجه به اینکه آب بندی بخشی از زیبایی نمای ساختمان به حساب می آید، بنابراین لازم است نما از نظر ساختار، وضعیت ظاهری، رنگ و غیره به خوبی حفظ شود. محصولاتی که برای آب بندی سنگ نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است با تغییرات اندکی بر روی وضعیت ظاهری نما همراه باشند. خوشبختانه این مسئله در مورد عایق نانو وجود ندارد. یعنی مواد نانو زمانی که بر روی سطوح مختلف نما مورد استفاده قرار می‌گیرند، هیچگونه تاثیر و تغییرات ساختاری، فیزیکی و شیمیایی بر روی نما ایجاد نمی کنند.

افزایش مقاومت با آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر

ساختمان هایی که به شکل ویژه با عایق نانو حفاظت شده‌اند، در برابر تاثیر آلودگی های زیست محیطی، جوی و محیطی نیز مقاومت قابل توجهی دارند. به عنوان مثال بر روی نماهای عایق کاری شده با نانو امکان ایجاد شوره، کپک زدگی و قارچ زدگی به حداقل ممکن می رسد. ضمن اینکه مسئله رنگ پریدگی نیز در مورد آن ها کمتر اتفاق می‌ افتد. رنگ پریدگی نمای ساختمان مربوط به زمانی است که نماها به شکل طولانی مدت در معرض اشعه ماورا بنفش قرار می گیرند. در چنین حالتی عملاً مصالح، رنگ واقعی خود را به تدریج از دست می دهند. بنابراین مسئله حفاظت از آن ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

افزایش مقاومت با آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر

افزایش مقاومت با آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر

عایق بندی بدون تخریب

در برخی از عایق بندی های ساختمان، نیاز به تخریب بخشی از نمای ساختمان وجود دارد. مسلماً این نوع عایق بندی ها زمان و هزینه بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. زمانی که عایق نانو در نوشهر را انتخاب می کنید، می توانید بدون انجام عملیات مربوط به تخریب اقداماتی نظیر عایق بندی نانو را انجام دهید.

جلوگیری از نفوذ رطوبت

آب بندی و عایق نانو در نوشهر از ورود رطوبت و نم به نمای ساختمان جلوگیری می کند. ضمن اینکه این عایق کاری به بهترین شکل ممکن و به سرعت قابل انجام است.

افزایش مقاومت با آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر

اجرای آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر

خودشویی مواد نانو

مطلب پیشنهادی ما: قیمت نماشویی تمام سطوح

مواد نانو که برای عایق کاری نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، علاوه بر اینکه می‌توانند مقاومت و محافظت لازم را برای نما و سایر مصالح فراهم کنند، امکان خودشویی را نیز برای نمای ساختمان به وجود می آورند. همانطور که می‌دانید نماهای ساختمان بعد از گذشت مدتی تحت تاثیر مواد آلاینده قرار می‌گیرند و نیاز به شستشو دارند. این مسئله علاوه بر اینکه وضعیت ظاهری نمای ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند جلوه و زیبایی نمای ساختمان را نیز افزایش دهد.

در ساختمان هایی که عایق نانو به کار رفته، عملیات مربوط به شستشوی نمای ساختمان به راحتی قابل انجام است. چون این مواد در مقابل رطوبت مقاومت قابل توجهی دارند. ضمن اینکه از جذب گرد و غبار نیز ممانعت می کنند. در نتیجه احتمال کثیف شدن سطوحی که با عایق نانو محافظت شده‌اند، کاهش پیدا می‌کند. در نهایت نیز خاصیت خودشویی مواد نانو باعث می شود که سطوح نمای ساختمان همواره تمیز و پاک سازی شوند. این در حالی است که پاکسازی و تمیزکاری توسط مواد نانو می ‌تواند نیاز به شستشوی سطوح نما را به تعویق بیندازد.

اجرا عایق کاری نانو بر روی سایر سطوح

یکی از امتیازات دیگر آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر این است که این نوع عایق با توجه به نوع موادی که دارد، بسیار منعطف بوده و می تواند برای انواع مختلفی از نماهای ساختمانی نظیر آجری، سیمانی، سنگی، کاهگل و… کارایی داشته باشد. برای شروع عایق بندی این سطوح کافی است ابتدا تمیزکاری مربوط به نما را به شکل دقیق انجام دهید.

اجرا عایق کاری نانو بر روی سایر سطوح

آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر

نحوه اجرای آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر

برای اجرای آب بندی و عایق نانو در نوشهر نیاز به ابزار و تجهیزاتی نظیر پیستوله، قلموی رنگ و… دارید. تمام این موارد فرآیند عایق کاری نانو را ساده و راحت خواهد کرد. این پیستوله امکان عایق کاری به شکل جذبی را فراهم می کند. در نتیجه احتمال ساخت لایه یا شره مواد بر روی سنگ نما یا سایر نماهای ساختمان به حداقل ممکن می رسد. این مسئله بخشی از فرآیند عایق کاری به حساب می آید. کلیه مراحل عایق بندی نمای ساختمان به کمک مواد نانو در دو مرحله کلی انجام می شود.

در مرحله اول بخشی از فضای درز و شکاف ها به کمک مواد نانو پر می شود. برای اجرای مرحله دوم عایق کاری با مواد نانو ابتدا باید منتظر خشک شدن سطح باشید.

اهمیت آب بندی در قسمت بازشوهای نما

بازشوها در نماها به شکل ویژه ای از دیگر قسمت های نما متمایز می شوند. ضمن اینکه مسئله آب بندی نما و عایق نانو در نوشهر در مورد چنین قسمت هایی از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است. در محل اتصال پنجره های ساختمان و مصالح، ضریب الاستیته وجود ندارد. برای برطرف کردن این مشکل می توان از مواد نانو کمک گرفت. به همین خاطر عایق کاری با مواد نانو در حواشی نمای ساختمان و درزهای پنجره اهمیت قابل توجهی دارد. پیش از اینکه عملیات مربوط به عایق کاری با مواد نانو بر روی سنگ نمای ساختمان انجام شود، ابتدا باید درزگیری و بند کشی مربوط به نمای ساختمان به خوبی انجام بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست