آب بندی نما در شمال کشور با ضمانت کتبی

آب بندی نما در شمال را به شکل اصولی تجربه کنید آب بندی نما و مقاوم سازی ساختمان در شهرهایی که در معرض رطوبت دائم قرار دارند، از اهمیت به…

آب بندی نما در شمال را به شکل اصولی تجربه کنید

آب بندی نما و مقاوم سازی ساختمان در شهرهایی که در معرض رطوبت دائم قرار دارند، از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است اما این آب بندی زمانی می ‌تواند کارساز و مفید واقع شود که به شکل مناسبی از ورود و نفوذ رطوبت و آب باران به داخل فضای ساختمان جلوگیری نماید. با توجه به موارد ذکر شده آب بندی نما در شمال کشور نسبت به سایر نقاط مهمتر است و باید در همان روزهای اول ساخت و ساز مورد توجه قرار بگیرد.

چرا آب بندی نما در شمال مهم تر است؟
چرا آب بندی نما در شمال مهم تر است؟

چرا آب بندی نما در شمال مهم تر است؟

مطالب پیشنهادی: با چه وسیله ای بدون داربست اب بندی میکنیم؟

آب بندی نما در شمال اگر مورد غفلت و سهل انگاری واقع شود، خطرات به مراتب بسیاری به همراه دارد. ضمن اینکه می تواند موجب خسارات مالی فراوانی نیز شود. برای جلوگیری از این اتفاقات باید بعد از تکمیل پروژه ساخت و ساز ساختمان، فرآیند مربوط به آب بندی نما به شکل اصولی در ساختمان پیاده سازی شود. برای آب بندی نما در شمال از مواد مختلف کمک گرفته می شود. هر کدام از این مواد با توجه به ویژگی هایی که دارند، می توانند گزینه مناسبی برای آب بندی نمای ساختمان باشند.

برخی از مواد از استحکام بیشتری برخوردار هستند که در نتیجه با قیمت متفاوت تری نیز در اختیار مشتری قرار می‌ گیرند. به عنوان مثال مواد نانو امروزه یکی از ترکیبات موثر برای آب بندی نما در شمال کشور و سایر نقاط دیگر هستند. به کمک این مواد می توان از ویژگی های متفاوتی در کنار هم بهره‌مند شد. اول اینکه این مواد از عمر طولانی و کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند. به گونه ای که شما می توانید با بهره مندی از آن ها به مدت طولانی در برابر شرایط و عوامل جوی مختلف ایمن شوید.

پوشش درز و شکاف های به وجود آمده بر روی نما

درز و شکاف های به وجود آمده بر روی نمای ساختمان علت‌ های مختلفی دارند اما رطوبت می تواند شدت این درز و شکاف ها را تحت تاثیر قرار دارد. در چنین شرایطی به مراتب فرصت برای ورود رطوبت یا نفوذ هوای بیرونی به فضای داخلی ساختمان مهیا می شود. در نتیجه در تراز دمایی فضای ساختمان نیز اشکال به وجود می‌آید. به گونه‌ای که افراد ساکن در محیط ساختمان با وجود این که از وسایل سرمایشی و گرمایشی بهره‌مند می‌شوند اما تعادل دمایی چندانی در ساختمان احساس نمی کنند.

در چنین شرایطی مسلماً با مصرف بالای انرژی در محیط ساختمان مواجه هستیم. برای جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی بهتر است آب بندی نمای ساختمان را مد نظر قرار دهید. آب بندی نمای ساختمان اگر به شکل اصولی انجام شده باشد، شرایط متعادل سازی دما را بهتر از هر روش دیگری در فضای ساختمان فراهم می کند.

استحکام مواد نانو در آب بندی نما در شمال

آب بندی نما به کمک مواد نانو عمر بسیار طولانی دارد. مواد نانو می‌توانند حداقل ۱۰ سال عمر مفید برای استحکام و دوام ساختمان فراهم آورند. مواد نانو خاصیت چسبندگی قابل توجهی دارند و می‌توانند بر روی مصالح مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال آجر، سیمان و سنگ ها از جمله مصالحی هستند که نسبت به مواد نانو واکنش بسیار مطلوبی دارند و می توانند به شیوه مناسبی با این مواد آب بندی شوند. آب بندی نما در شمال علاوه بر اینکه از ورود و نفوذ هوای سرد یا گرم یا رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند، باعث یک دست شدن نمای ساختمان نیز می شود.

واتر پروف کردن نما در شمال را جدی بگیرید
واتر پروف کردن نما در شمال را جدی بگیرید

واتر پروف کردن نما در شمال را جدی بگیرید

منظور از واتر پروف کردن یا آب بندی نما در شمال، مسدود کردن راه های ورودی رطوبت و تبادل هوا می باشد. همانطور که می دانید امروزه برای ساختمان سازی از مصالح مختلف استفاده می شود. همین موضوع احتمال ورود رطوبت یا تبادل هوای سرد و گرم را در داخل فضای ساختمان بیشتر می کند. به عنوان مثال سنگ تراورتن که در نماسازی ساختمان ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، دارای روزنه های بسیاری است. این روزنه ها، شرایط مناسب برای ورود رطوبت به سنگ نمای ساختمان را فراهم می کنند. در نتیجه اگر آب بندی نما در شمال برای این نوع مصالح انجام نشود، بعد از گذشت مدتی شاهد وقوع رطوبت زدگی یا شوره زدگی در نمای ساختمان هستیم.

شوره زدگی نمای‌ ساختمان به معنای سست شدن مصالح نمای ساختمان می باشد. بنابراین ساختمانی که شوره زده و دچار نم زدگی شده، باید به سرعت تحت فرایند مقاوم سازی نمای ساختمان قرار بگیرد. آب بندی سنگ نمای تراورتن نسبت به دیگر مصالحی که به عنوان مصالح نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، اولویت بیشتری دارد. آب بندی در مورد نماهای شیشه‌ای نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. نماهای شیشه‌ای با توجه به قالب و ساختاری که دارند، می توانند شرایط مناسبی برای نفوذ و ورود آب باران، هوای سرد، رطوبت و قطرات شبنم به داخل فضای ساختمان فراهم کنند.

برای جلوگیری از این ورود باید آب بندی نما در شمال را برای نماهای شیشه‌ای جدی بگیرید و این فرایند را به موقع در محیط پیاده سازی کنید.

عملیات پیشگیرانه برای مقاوم سازی نمای ساختمان

توجه داشته باشید که هزینه عملیات پیشگیری کننده همواره نسبت به تعمیرات یا تعویض مصالح کمتر است. بنابراین اگر می خواهید در زمینه ی ساخت و ساز ساختمان دچار خسران یا زیان نشوید، عملیات پیشگیرانه مربوط به ساخت و ساز و مقاوم سازی ساختمان را مدنظر قرار دهید.

آب بندی در شمال
آب بندی در شمال

اب بندی نما در شمال کشور با ضمانت کتبی

یکی دیگر از نماهایی که در شهرهای رطوبتی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد، نماهای سنگی است. نماهای سنگی اگر چه از مقاومت قابل توجهی برخوردار هستند اما بعد از مدتی نیاز به تعمیر و ترمیم پیدا می کنند.

اگر درز و شکاف بر روی سنگ نمای ساختمان مورد توجه قرار نگیرد، سنگ نما به زودی سقوط می ‌کند و از بین می‌ رود. سقوط نما علاوه بر اینکه می ‌تواند خسارات جانی برای عابرین پیاده و خسارات مالی برای ماشین های پارک شده داشته باشد، باعث از بین رفتن سنگ نما نیز می‌شود. برای جلوگیری از خسارات و هزینه تراشی ها بهتر است اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهید.

آب بندی نما در شمال از اهمیت زیادی برخوردار است. آب بندی نما برای مقاوم سازی سطوح مختلف انجام می شود. محیط های نمناک، سطوح بیرونی، محوطه های خیس و … نیاز به آب بندی نما دارند. شمال کشور شرایط رطوبتی خاصی دارد. بنابراین مقاوم سازی نما در برابر رطوبت بالا اهمیت زیادی دارد.

آب بندی در شمال

کشور به عنوان عایق مناسب در برابر آب مورد توجه است و به عنوان ماده ای ضد آب مدنظر قرار می گیرد. نمای ساختمان را می توان در برابر حرارت و صدا نیز به خوبی درزبندی نمود. برای آب بندی از مواد و مصالح خاصی استفاده می شود. برای آب بندی کردن نما از طناب راپل کمک گرفته می شود. طناب راپل امکان دست یابی راحت به نما را فراهم می کند. به کمک طناب راپل می توان نماها را بدون داربست آب بندی کرد.

آب بندی در شمال کشور چگونه انجام می شود؟

عملیات آب بندی دیوار و سطوح با پر کردن فضای خالی بین سنگ ها و مصالح انجام می شود. این پر کردگی به کمک چسب های سوپر سیلیکون، ملات هم رنگ با مصالح، پلی اورتان و … اعمال می شود. نماهای ساختمان می توانند باعث رطوبت زدگی ساختمان شوند. این نماها به شکل مداوم در معرض رطوبت، آب باران، باد شدید، آلودگی، ضربه، فشار، مواد شیمیایی، برف، یخبندان، حرارت، گرما، صدا و … قرار دارند. قطعاً مقاوم سازی نماها اهمیت زیادی دارد. آب بندی نما به عنوان یکی از موارد مقاوم سازی نما مطرح می شود. آب بندی نما با جدیت بیشتری مورد توجه قرار می گیرد.

اهمیت آب بندی نما در شمال کشور
اهمیت آب بندی نما در شمال کشور

اب بندی در رشت

نحوه انجام آب بندی نما در شمال

اهمیت آب بندی نما در شمال کشور

ساختمان های شمال کشور با توجه به آب و هوای مرطوب این ناحیه به شکل مداوم در معرض رطوبت و باران قرار می گیرند. رطوبت و آب باران در ناحیه شمال کشور و سایر نواحی می تواند به مرور زمان نماها را تخریب نماید. آب بندی در شمال کشور برای جلوگیری از پیامدهای منفی جوی مدنظر قرار می گیرد.

اهمیت آب بندی نما در شمال کشور

عایق نانو نما در شمال

اهمیت آب بندی نما در شمال

برای آب بندی نما در شمال کشور از ادوات و تجهیزات خاصی کمک گرفته می شود. این تجهیزات اهمیت زیادی در سهولت انجام آب بندی و عایق بندی نما در شمال کشور دارند. نوع آب بندی و مصالح به کار رفته در آن بر حسب نوع مصالح و هدف آب بندی تعیین می گردد.

مصالح به کار رفته در نمای ساختمان بسیار متفاوت هستند. به عنوان مثال بخشی از نماها می توانند از نوع سیمانی، شیشه ای، آجری،ِ سنگی، آلومینیوم، چوب و … باشند.

اب بندی نما سیمانی در شمال کشور

برای پوشش های سیمانی از رزین اپوکسی استفاده می شود. البته استفاده از رزین اپوکسی برای نما دارای شرایط و آماده سازی خاصی است. ابتدا باید زیر سازی لازم برای آب بندی نما شمال کشور انجام شود. این بسترسازی مختص نمای سیمانی نیست و در تمام نماها باید رعایت گردد. در واقع انجام عایق بندی نما در شمال کشور بدون رعایت بسترسازی ناموفق خواهد بود. نمای زیرین باید به خوبی تمیزکاری شود و به طرز مناسبی شست و شو داده شود.

حشرات می توانند از جداشدگی و انقطاع در نما برای ورود به منزل بهره مند شوند. انقطاع در نماهای سیمانی با استفاده از ورق های گالوانیزه پوشش داده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست